85 درصد نیروی شهرداری‌های لرستان بدون آزمون جذب شده‌اند


85 درصد نیروی شهرداری‌های لرستان بدون آزمون جذب شده‌اند

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری لرستان گفت: 28 شهرداری فعال در این استان وجود دارد که 85 درصد نیروهای کاری آنها با روش‌های غیر از آزمون استخدامی جذب شده‌اند.

به گزارش ایرنا قدرت الله فلاح نژاد روز دوشنبه در آیین معارفه شهردار الیگودرز اظهار داشت: شهرداری برای اینکه بتواند وظایف خود را به خوبی ارائه دهد باید مبتنی بر قانون، نظم اداری و مالی داشته باشد و استخدام های آن براساس قانون صورت گیرد.

وی ادامه داد: شهرداری به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی یکی از مهمترین نهادهای خدمت‌رسانی است که از نظر تنوع قابل مقایسه با هیچ یک از دستگاه های اجرایی نیست و بیش از ۳۴۰ وظیفه دارد.

وی ادامه داد: از یک سو با انبوه تورم نیروی انسانی و از سوی دیگر با کمبود نیروی متخصص در شهرداری‌ها مواجه هستیم که این امر نشان می دهد باید هر اقدامی به موقع و مناسب با دستگاه های اجرایی صورت گیرد.

فلاح نژاد بیان کرد: مردم بدنه اصلی نظام هستند و باید تمام موضوعات برای آنان شفاف سازی شود بنابراین شهرداری ها باید اقدامات خود را بر مبنای قانون انجام دهند.

وی اظهار داشت: پایبندی به قانون باید در اولویت کاری شهرداری‌ها قرار گیرد و در صورت گزارش تخلف، به صورت قانونی برخورد می شود چراکه اگر به قانون عمل کنیم هیچگونه مشکلی رخ نمی دهد.

وی با بیان اینکه حقوق معوقه شهرداری به معنای انجام ندادن درست اقدامات لازم است تصریح کرد: شهرداری بروجرد یکسال گذشته بیش از ۱۱ ماه حقوق معوق داشت اما اکنون تمام پرداختی نیروها به موقع واریز می شود.

فلاح نژاد با اشاره به پرداخت ماهیانه یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان حقوق توسط شهرداری الیگودرز فزود: این نهاد سومین شهرداری شکل گرفته لرستان در سال ۱۳۱۴ است اما در جایگاه واقعی خود نیست و باید اقدامات لازم برای توسعه شهری صورت گیرد.

وی گفت: امسال بودجه شهرداری الیگودرز ۴۲ میلیارد تومان بود که ۶۸ درصد آن محقق شده است و امیدواریم با تلاش بیشتر به ۱۰۰ درصد افزایش یابد.

محمد لطفی میانجایی شهردار سابق به دلیل رعایت نکردن مصوبه ستاد کرونا و شرکت در مراسم عزا عزل شده بود که امروز عباس ملک محمودی معاون سابق خدمات شهری شهرداری الیگودرز به جای وی منصوب شد.

الیگودرز با حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در شرق لرستان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو