109 زن سرپرست خانوار در اردبیل وارد بازار کار شدند


109 زن سرپرست خانوار در اردبیل وارد بازار کار شدند

اردبیل - ایرنا - رئیس اداره اشتغال و هدایت نیروی کار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: از بیش از 14 هزار زن سرپرست خانوار این استان 102 نفر دارای شرایط ویژه بودند که با تلاش جهاد دانشگاهی تعداد 109 نفر توانستند در رشته‌های قالیبافی و تولیدات صنایع چرمی به بازار کار متصل شوند.

به گزارش ایرنا ، اصغر مناف‌زاده روز جلسه هماهنگی و بررسی طرح‌های حوزه مشاغل خانگی در استان اردبیل اظهارکرد: اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار به عنوان یک طرح اثربخش در همه استان‌های کشور در حال انجام است و این طرح از نظم و انسجام مناسبی برخوردار است.

او افزود: بررسی اطلاعات موجود در سامانه این طرح نشان می‌دهد امور مربوط به استعدادسنجی، آموزش، مشاوره و بازدیدها به شکل مطلوبی انجام گرفته و اطلاعات کامل ۱۰۳ نفر تکمیل شده است.

رئیس اداره اشتغال و هدایت نیروی کار اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل همچنین با اشاره به اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی گفت: این طرح با الگوی نوینی در حال اجرا می‌باشد و اگر در استان و در سطح ملی به خوبی مدیریت شود و از پراکندگی و موازی‌کاری در اجرای قانون مشاغل خانگی پرهیز و روی تمرکزگرایی تاکید شود ، بازخورد خوبی از حیث اقتصادی و اجتماعی با خود به همراه خواهد داشت.

مناف‌زاده با بیان اینکه در این طرح ملی دغدغه وابستگی تسهیلاتی برطرف شده، ادامه داد: با هماهنگی برخی بانک‌های فعال در حوزه اشتغال تسهیلات کم‌بهره را برای تکمیل زنجیره تولید، جذب و این مشاغل را از پایداری مطلوب برخوردار خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه روند ثبت‌نام و استعدادسنجی و ارزیابی متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به خوبی توسط جهاد دانشگاهی در حال انجام است، اظهارکرد: در این طرح زمینه لازم برای توانمندسازی، مشاوره و آموزش متقاضیان جهت ایجاد کسب و کار و درآمد پایدار فراهم می‌شود که این امر به رفع دغدغه اشتغال کمک خواهد کرد.

مسئول دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان اردبیل از ثبت‌نام ۲ هزار و ۷۴۹ متقاضی در این طرح خبرداد و گفت: از این تعداد ۹۱۰ نفر ارزیابی اولیه قرار گرفته و به سمت برخورداری از مشاوره‌ها و آموزش‌های مرتبط هدایت شده‌اند.

میثم ضارب‌نیا افزود: در تلاش هستیم تا با همکاری پیشران‌ها زیرساخت‌های لازم را برای ارتقای جایگاه کسب و کارهای خانگی و مزیت‌های شغلی شناسایی شده در استان فراهم و متقاضیان طرح را در مزیت‌های موردنظر صاحب شغلی پایدار کنیم.

وی با قدردانی از همراهی سازنده اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل، تشریح کرد: در این طرح ۱۳ عنوان مزیت شغلی با بررسی وضعیت منطقه‌ای و فرهنگی استان تعیین شده که در حال حاضر ۳۰ درصد متقاضیان در رشته قالیبافی ثبت‌نام نموده و رشته‌های چرم‌دوزی، خیاطی لباس و بسته‌بندی عسل در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

ضارب‌نیا افزود: این طرح با اطلاع‌رسانی از طریق فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها، ادارات شهرستانی تعاون کار و رفاه اجتماعی و سایر نهادهای مرتبط با حوزه اشتغال از پراکنش مناسب شهرستانی نیز برخوردار است و امیدواریم بتوانیم شبکه های ارزشمندی را در رشته‌های موجود ایجاد نماییم.

وی با اشاره به این که پس از پایان ثبت پایش و ارزیابی متقاضیان جهت برگزاری دوره‌های توانمندسازی و ارائه مشاوره و هدایت متقاضی انجام می‌گیرد، ادامه داد: در حال حاضر با ساماندهی کلاس‌های آموزشی درصدی از متقاضیان در دوره‌های آموزشی و مشاوره‌ای رایگان در حال طی روند طرح هستند.

مسئول دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان اردبیل بیان کرد: جهاد دانشگاهی اردبیل درصدد است ضمن مهارت‌آموزی و ارائه آموزش‌های لازم نسبت به پویایی مشاغل ایجاد شده اقدام کند که این مهم باید مورد حمایت مسئولان و دستگاه‌های مربوطه قرار بگیرد تا بتوانیم در آینده‌ای نزدیک توسعه اقتصادی و اشتغال استان را رقم زده و شاهد تحول و پویایی منطقه باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معافیت معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه