موانع برق رسانی به روستای ساروس بخش کجور نوشهر برطرف شد


موانع برق رسانی به روستای ساروس بخش کجور نوشهر برطرف شد

نوشهر - ایرنا - فرماندار شهرستان نوشهر گفت که با پیگیری های به عمل آمده موانع اجرای طرح برق رسانی به تنها روستای بدون برق بخش کجور از توابع این شهرستان برطرف شد.

به گزارش ایرنا ، این روستای ۲۰ خانواری در ارتفاع حدود ۱۵۰۰ متری از سطح دریا و پیرامون روستاهای "حسن آباد " و "کینس " از توابع بخش کجور نوشهر قرار دارد.

سعید یزدانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : طی سه سال گذشته حدود ۲.۵ میلیارد تومان از محل سفر مقام معظم رهبری به شهرستان برای اجرای طرح برق رسانی به روستا ساروس اختصاص داده شد منتهی بنا به دلایلی از جمله مسائل زیست محیطی و مخالفت مسئولان منابع طبیعی این طرح اجرایی نشد.

وی اظهار داشت : بر اساس بررسی های به عمل آمده ساروس تنها روستای بخش کجور نوشهر است که با وجود داشتن کد روستا و نیز جمعیت دست کم ۲۰ خانواری از امکانات زیر ساختی نظیر برق و راه محروم بود به همین خاطر ضرورت داشت تا مسئولان دستگاه های اجرای امکانات زیرساختی را برای ساکنان این روستا فراهم کنند.

وی گفت: پس از بازدیدهای مسئولان از جمله بخشدار به این روستا و مراجعات پی در پی اهالی ، موضوع در دستور کار شهرستان قرار گرفت.

فرماندار نوشهر گفت که به همین منظور نشستی روز شنبه هفته جاری با حضور مسئولان ادارات ذیربط و شماری از ساکنان روستا در فرمانداری برگزار و تصمیمات خوبی هم در این حوزه اتخاذ شد که مهم ترین آن صرف اعتبار پیش بینی شده برای اجرای طرح برق رسانی به این روستا بود.

یزدانی، منع واگذاری امتیاز برق به غیر از مالکان واحدهای مسکونی ، مشخص کردن و جداسازی زمین های متصرفی از زمین های مستثنیات اشخاص را از دیگر مصوبه های این نشست بیان کرد و ابراز امیدواری کرد که تا پایان این دولت بتوان بخش عمده ای از امکانات زیرساختی این روستا شامل برق رسانی ، راه دسترسی و آب آشامیدنی فراهم شود.

فرماندار نوشهر برای شتاب بخشی در روند تامین امکانات زیرساختی این روستا از مسئولان دست اندرکار خواستار همراهی و همکاری بیشتر شد.

روستای ساروس با قدمتی نزدیک به یک قرن است که اغلب روستائیان آن با مالکیت حدود ۷۰ هکتار اراضی کشاورزی و نیز حدود ۲۳۰ راس دام سنگین سال ها به شغل دامداری و کشاورزی مشغول هستند.

بخش تاریخی و کوهستانی کجور نوشهر با ۲۰ هزار نفر جمعیت ثابت و حدود چهار برابر جمعیت متغییر در فصول گردشگری از ۶۴ نقطه روستایی و ۲ نقطه شهری برخوردار بوده و در فاصله حدود ۷۵ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان نوشهر قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)