چرا قدیمی ها در کاسه آب می خورند؟ فواید با کاسه آب خوردن را بدانید


همانطور که در تمام فلم ها و یادداشت های قدیمی و حتی خاطرات مادربزرگ ها شنیده ایم سال ها پیش به جای استفاده از لیوان برای خوردن آب از کاسه استفاده می شده است و در سال های اخیر دیگر هیچ کس در کاسه آب نمی خورد. اما دلیل در کاسه آب خوردن قدیمی ها چه می تواند باشد؟ آب خوردن در کاسه برای سلامت شما دارای فواید بسیاری است که شما را وادار می کند دیگر تنها...

چرا قدیمی ها در کاسه آب می خورند؟ فواید با کاسه آب خوردن را بدانید

همانطور که در تمام فلم ها و یادداشت های قدیمی و حتی خاطرات مادربزرگ ها شنیده ایم سال ها پیش به جای استفاده از لیوان برای خوردن آب از کاسه استفاده می شده است و در سال های اخیر دیگر هیچ کس در کاسه آب نمی خورد. اما دلیل در کاسه آب خوردن قدیمی ها چه می تواند باشد؟ آب خوردن در کاسه برای سلامت شما دارای فواید بسیاری است که شما را وادار می کند دیگر تنها در کاسه آب بخورید.
محققان متوجه شده اند که علت سردرد ها ی میگرنی شایع شده در بین مردم، آب خوردن با لیوان و یا بطری است. تحقیقا نشان داده اند این اتفاق به دو دلیل رخ می دهد:

1. هنگامی که شما با لیوان یا بطری آب میخورید سرتان را به عقب بر می گردانید اما هنگامی که با کاسه آب می خورید سرتان پایین می ماند و برای انتقال آب به دهان کاسه را کج می کنید.

در روش با لیوان و بطری، آب وارد دهان می شود و همانطور که می دانید داخل دهان باقی مانده ی غذاهای قبلی نیز وجود دارند و حتی میکروب های تشکیل شده با آب همراه می شوند و با یک نفس کشیدن هنگام آب خوردن وارد سینوس ها می شوند و باعث عفونت و سردردهای شدید می شوند.

2. سطح لیوان بسیار بسته تر از کاسه است و هنگام نفس کشیدن، نفس شما وارد لیوان می شود که برای سلامت شما خوب نیست زیرا هنگام آب خوردن با کاسه نفس تان از لبه پهن کاسه خارج می شود. در حقیقت دی اکسید کربن خون که باید با هر بار نفس کشیدن از دهان خارج شود در هنگام آب خوردن با لیوان وارد آن شده و مجددأ به بدن و خون برمی گردد و بدن را بیمار می کند.

سایر خبر های مفید در 3 روز گذشته

کفش های موردعلاقه تان درباره شخصیت شما چه می گویند؟ | 46.8 هزار زیبا ترین دو قلو های جهان را ببینید | 204.9 هزار افزایش چشمگیر قیمت سکه در بازار+تحلیل سکه و طلا | 48.2 هزار آینده بازار خودرو با روی کار آمدن بایدن/جدیدترین قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا | 96.7 هزار بدهی ۱۱ میلیارد دلاری ایران/۴.۷ میلیارد دلار سررسید شد | 95.1 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است