ادامه یخبندان در مختصات سیستان و بلوچستان


ادامه یخبندان در مختصات سیستان و بلوچستان

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: امروز برای چهلمین روز در حدود دو ماه اخیر یخبندان شبانه در زاهدان روی داد که انتظار می رود حداقل تا چهار روز آینده نیز این شرایط ادامه داشته باشد.

به گزارش ایسنا محمود دیانتی اظهار داشت: در چهار روز آینده علاوه بر زاهدان مناطق نیمه شمالی استان به ویژه خاش، شهرستان های سه گانه سراوان، پنج شهرستان شمال استان و میرجاوه نیز با یخبندان شبانه یا سرمای هوا مواجه خواهند شد.

وی افزود: سایر مناطق استان استان نیز درگیر سرمای هوا خواهند بود. سرمایی که به برای برخی محصولات کشاورزی مخاطره آمیز خواهد بود.

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی استان ادامه داد: توصیه می شود برای کاهش اثرات مخرب سرما به بخش های مختلف کشاورزی، از کودهای مناسب جهت کاهش تنش سرمایی استفاده شود و محصولات برداشت شده به مکان های مسقف منتقل شود.

دیانتی ادامه داد: برای سالن های پرورش قارچ و گلخانه ها توصیه می شود سوخت مورد نیاز برای وسایل گرمایشی تهیه شود و دما و رطوبت محیطی نیز متناسب به نوع محصول تنظیم شود.

وی خاطرنشان کرد: برای مرغداری ها و دامداری ها نیز علاوه بر ذخیره سوخت و تنظیم دما، توصیه می شود با توجه به یخ زدگی آب، آب آشامیدنی مورد نیاز روزانه دام تأمین شود. همچنین خوراک پر انرژی در شرایط سرمای هوا برای دام ها تا زمان پایان این شرایط تأمین گردد.

این مسئول گفت: با توجه به یخزدگی استخرهای پرورش ماهی، توصیه می شود یخ های استخر برای هوادهی به ماهی ها در طول روز شکسته شود.

دیانتی تأکید کرد: صعود به ارتفاعات به ویژه کوه تفتان در هفته پیش رو به هیچ وجه توصیه نمی شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی