پنج هزار و 500 نفر در خراسان جنوبی واجد شرایط بیمه بیکاری شدند


پنج هزار و 500 نفر در خراسان جنوبی واجد شرایط بیمه بیکاری شدند

بیرجند - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان تاکنون 6 هزار و 300 نفر در سامانه جامع بیمه بیکاری ثبت‌نام کردند که پنج هزار و 500 نفر واجد شرایط شدند.

غلامرضا اشرفی روز دوشنبه در نشست تخصصی با نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان که با حضور معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد افزود: پایش افراد برای دریافت بیمه بیکاری توسط وزارتخانه انجام می‌شود.

وی بیان کرد: سازمان تأمین اجتماعی مبالغی را به حساب مشمولان واریز کرده و هماهنگی‌های لازم بین ادارات انجام شد تا نارضایتی‌ها در خصوص بیمه بیکاری کاهش یابد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی اظهار داشت: بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا نیز در استان شناسایی شده و تسهیلات حمایتی در اختیار آنها قرار گرفت.

وی با اشاره به معرفی بنگاه‌های آسیب دیده به بانک رفاه عنوان کرد: بیش از ۴۴ میلیارد ریال تسهیلات به بنگاه‌های آسیب دیده استان پرداخت شد.

اشرفی از رصد و انجام بازدیدهای میدانی واحدهای مشکل دار در استان خبر داد و گفت: به ۳۲ واحد مشکل دار و سه هزار و ۴۸۰ نیروی کار کمک شد که از مهمترین اقدامات اداره کل است.

وی از درگیری ۲۱ واحد مرغداری استان خراسان جنوبی به بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان خبر داد و گفت: باید مباحث مرتبط با نیروی کار، بیمه بیکاری، برگشت به کار و جوجه‌ریزی این واحدهای مرغداری پیگیری و واحدها مورد حمایت قرار بگیرند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه تمامی مطالبات و معوقات برخی واحدهای تولیدی از جمله سیمان باقران پرداخت شده است تصریح کرد: سیمان باقران از سال ۱۳۹۵ دارای ۱۴ ماه حقوق معوق بود که در حال حاضر این شرکت بدهی معوقی ندارد.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه کارخانجات کاشی و سرامیک بدهی‌هایی وجود دارد که باز هم در کمیسیون کارگری بخش اعظمی از معوقات نیروهای کارگری پرداخت شده است.

اشرفی بیان کرد: در زمینه یارانه دستمزد ۱۳ واحد تولیدی و صنعتی در استان شناسایی شد و بیش از ۱۳ میلیارد ریال به این واحدها پرداخت شده است.

وی یکی از پتانسیل‌ها و قابلیت‌های استان را داشتن ۳۲۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دانست و اظهار داشت: عمده‌ترین اقلام صادراتی خراسان جنوبی سیمان، کاشی، سرامیک، موکت و فرش ماشینی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی عنوان کرد: در حال حاضر ۱۲۲ اتحادیه و حدود ۲۶ واحد صنفی دارای پروانه، ۲۸۱ تشکل کارگری و کارفرمایی، ۴۴ شورای کار، ۱۶۶ نماینده کارگر و ۲۰ انجمن کارگری در سطح استان فعالیت دارد.

وی تصریح کرد: حوزه ایمنی از دغدغه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که امسال بیش از چهار هزار مورد بازرسی در سطح استان انجام شده که عمده این بازرسی‌ها مربوط به معادن استان بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی