فرماندار گناباد نسبت به مداخله غیرمجاز در امور پزشکی هشدار داد


فرماندار گناباد نسبت به مداخله غیرمجاز در امور پزشکی هشدار داد

گناباد- ایرنا- فرماندار گناباد با هشدار نسبت به مداخلات غیر مجاز برخی اشخاص در امور پزشکی گفت: به هیچ فردی اجازه نمی دهیم با چنین اقداماتی سلامت افراد و خانواده ها را به مخاطره بیندازد.

حامد قربانی روز دوشنبه در کارگروه اجتماعی و فرهنگی گناباد با بیان اینکه برخی اشخاص با تبلیغات در فضای مجازی اقدام به ایجاد شک و تردید در مردم و خانواده ها نسبت به واکسیناسیون کودکان می‌کنند افزود: مداخله در این بخش به هیچ عنوان درست نیست و باید با افرادی که دست به چنین اقداماتی می زنند برخورد شود.

وی ادامه داد: به هیچ عنوان اجازه نمی دهیم فرد یا افرادی با چینن اقداماتی دستاوردهای کشور و نظام جمهوری اسلامی را در زمینه واکسیناسیون زیر سوال ببرند.

فرماندار گناباد با اشاره به فروش برخی داروهای شیمیایی در قالب گیاهان دارویی در این شهرستان گفت: این سری اقدامات سلامت مردم و خانواده ها را به خطر می اندازد.

وی افزود: افرادی که در زمینه طب اسلامی فعالیت می کنند باید مجوزهای لازم را از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی گناباد کسب و دوره های مورد نظر را طی کرده باشند.

قربانی بر افزایش نظارتهای مسوولان و دست اندرکاران ذیربط از جمله دانشگاه علوم پزشکی گناباد بر مراکز عرضه گیاهان دارویی این شهرستان تاکید کرد.

وی از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد خواست گیاهان دارویی موثر و مورد تایید در طب سنتی برای درمان بیماری ها و به خصوص کاهش تبعات ویروس کرونا را برای آشنایی مردم و خانواده ها در قالب کتابچه ها و بروشورهایی تدوین و نسبت به اطلاع رسانی آن اقدام کند و برخی از پایان نامه های دانشگاهی هم به این مهم اختصاص یابد.

فرماندار گناباد خواستار تشکیل کارگروهی متشکل از دانشگاه علوم پزشکی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی برای بررسی و کمک رسانی به خانواده ها و کودکان زیر پنج سال که دارای وضعیت اقتصادی مناسبی نیستند شد و ادامه داد: بخشی از کمکهای قرارگاه مواسات و همدلی باید به این افراد اختصاص یابد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گناباد هم در این نشست گفت: برخی اشخاص به اسم طب حوزوی و اسلامی دستاوردهای پزشکی و بهداشت و درمان و نتایج فعالیتهای این بخش را زیرسوال می برند که افزایش هوشیاری مردم و خانواده ها در این زمینه ضروری است.

دکتر جواد صادقی نسب افزود: این دسته اشخاص با تبلیغات نادرست مردم را ترغیب به نزدن واکسن به کودکان می کنند یا با عرضه دارویی با عنوان داروی امام کاظم (ع) یا فروش برخی داروهای دیگر سلامت عمومی جامعه و کودکان را به مخاطره می‌اندازند.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۷۸ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد