عادی انگاری موج چهارم کرونا را در پلدختر تشدید می کند


عادی انگاری موج چهارم کرونا را در پلدختر تشدید می کند

خرم‌آباد - ایرنا - رییس شبکه بهداشت و درمان پلدختر گفت: وضعیت شهرستان همچنان شکننده است و عادی انگاری و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی توسط شهروندان موج چهارم کرونا را در پلدختر تشدید می کند.

علی صفدر سیاوشی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در پلدختر اظهار داشت: هم اکنون شهرستان پلدختر از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت آبی " کم خطر " قرار دارد اما این دلیل بر عادی انگاری نیست چرا که وضعیت کنونی مرهون همکاری و مشارکت مردم و تلاش مسوولان است و در صورت بی توجهی آمار مبتلایان به شدت افزایش یافته و وضعیت به حالت قبل باز خواهد گشت.

وی افزود: با نگاهی به آمار مشخص می شود وضعیت شیوع ویروس کرونا در شهرستان شکننده است و هر لحظه امکان افزایش مبتلایان و تغییر وضعیت آبی به زرد و قرمز وجود دارد.

رییس شبکه بهداشت و درمان پلدختر بیان کرد: اگر چه تعداد بیماران بستری و مرگ و میر نسبت به گذشته کاهش یافته اما آمارها نشان می دهد در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و عادی انگاری کرونا اوج می گیرد.

سیاوشی اضافه کرد: تغییرات در وضعیت شیوع ویروس کرونا مستلزم رفتارهای مردم است که اگر همچنان نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی پایبند باشیم به وضعیت سفید نزدیک می شویم اما درصورت بی توجهی و عادی انگاری و غفلت از دستورالعمل های بهداشتی کرونا اوج می گیرد.

وی ادامه داد: همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی مهم ترین سلاح مبارزه با کرونا و بسیار حائز اهمیت است و تجربه نشان داده که هیچ وقت این ویروس منحوس به خودی خود از بین نمی رود بلکه کاهش آمار مبتلایان و مرگ و میر به چگونگی رفتار مردم بستگی دارد.

رییس شبکه بهداشت و درمان پلدختر با بیان این که غفلت و ساده انگاری شهروندان نسبت به مسایل بهداشتی پیامدهای ناگواری به دنبال دارد، یادآور شد: دورهمی ها همچنان در شیوع ویروس کرونا تاثیر گذار است به همین منظور توصیه می شود شهروندان از تجمع خودداری ضوابط بهداشتی را رعایت و استفاده از ماسک و شست‌ و شوی مکرر دست‌ها با آب و صابون را به جدی مورد توجه قرار دهند.

سیاوشی گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی، دوری از تجمع و دورهمی، استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی به طور قطع به کنترل شرایط موجود و نزدیک شدن به قطع زنجیره انتقال کمک می کند.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا سوم بهمن ماه ۶۳ هزار و ۳۰۳ نفر از شهروندان این استان به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟