تجربه رانندگی با پژو 5008 مدل 2021


تجربه رانندگی با پژو 5008 مدل 2021

پژو 5008 یکی از دو محصول این خودروساز فرانسوی است که انقلاب طراحی پژو را کلید زد؛ اما اخیراً شاسی‌بلند بزرگ و هفت نفره پژو کمی قدیمی به نظر رسیده و این وضعیت با ورود رقبای تازه‌نفس تشدید شده است. به همین خاطر فرانسوی‌ها اقدام به ارتقای 5008 کرده‌اند. تغییرات رخ داده در این خودرو … The post تجربه رانندگی با پژو 5008 مدل 2021 appeared first on...

پژو ۵۰۰۸ یکی از دو محصول این خودروساز فرانسوی است که انقلاب طراحی پژو را کلید زد؛ اما اخیراً شاسی‌بلند بزرگ و هفت نفره پژو کمی قدیمی به نظر رسیده و این وضعیت با ورود رقبای تازه‌نفس تشدید شده است. به همین خاطر فرانسوی‌ها اقدام به ارتقای ۵۰۰۸ کرده‌اند.

تجربه رانندگی با پژو 5008 مدل 2021

تغییرات رخ داده در این خودرو ملایم هستند اما هنوز هم می‌توانیم آن‌ها را تشخیص دهیم چراکه اکثر این تغییرات در بدنه اعمال شده‌اند. این خودرو دارای چهره آشنای مشابه با سوپرمینی ۲۰۸ و سدان ۵۰۸ بوده و از جلوپنجره بزرگ‌تر، دیلایت های LED و چراغ‌های جلوی جدید سود می‌برد.

تجربه رانندگی با پژو 5008 مدل 2021

خبر بزرگ در کابین اضافه شدن سیستم اطلاعات سرگرمی جدید با نمایشگر مرکزی ۱۰ اینچی و پشت آمپرهای دیجیتال ۱۲.۳ اینچی است که بالای فرمان و در خط دید راننده قرار گرفته و کاملاً استایل i-Cockpit مشهور پژو را دارد.

تجربه رانندگی با پژو 5008 مدل 2021

اساساً تغییری هم در قوای محرکه رخ نداده و بنابراین این شاسی‌بلند دو قوای محرکه بنزینی و دیزلی در دسترس است. پیشرانه‌های بنزینی شامل نسخه ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری ۱۲۹ اسبی و ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری ۱۷۸ اسب بخاری است. نمونه‌های دیزلی هم شامل پیشرانه‌های ۱.۵ و ۲ لیتری است. ما مدل دیزلی ۱.۵ لیتری را به همراه گیربکس ۶ سرعته دستی تست کردیم.

تجربه رانندگی با پژو 5008 مدل 2021

پژو کمی در تریم های ۵۰۰۸ تغییر ایجاد کرده است. تریم پایه با نام اکتیو پریمیوم شناخته شده و دارای تجهیزاتی همچون رینگ‌های ۱۷ اینچی، استارت بدون کلید و حسگرهای پارک جلو و عقب است. مدل Allure که در تست حضور داشته به رینگ‌های ۱۸ اینچی، شیشه‌های تیره، ریل‌های سقف آلومینیومی و ناوبری یکپارچه مجهز بوده است. تریم بعدی Allure پریمیوم است که تجهیزات بیشتری همچون میزهای کوچک برای سرنشینان عقب دارد.

تجربه رانندگی با پژو 5008 مدل 2021

مدل GT با تجهیزاتی همچون چراغ‌های جلوی LED، سقف مشکی، کروز کنترل تطبیقی و آینه وسط بدون فریم عرضه می‌شود و سرانجام تریم GT پریمیوم با رینگ‌های ۱۹ اینچی، درب پشتی برقی و صندلی‌های جلوی ماساژوردار عرضه می‌شود.

تجربه رانندگی با پژو 5008 مدل 2021

خودروی ما قطعاً به حد کافی هوشمند حس می‌شود و قیمت حدود ۳۳ هزار پوندی خود را توجیه می‌کند. این مدل دارای پلاستیک‌های نرم و باکیفیت در تمامی نقاط کلیدی کابین بوده و تریم فیبر کربن غیرواقعی هم روی سطوح سخت کشیده شده است. شاید طراحی کابین کمی شلوغ به نظر برسد هرچند ما از وجود دکمه‌های کمتر خشنود هستیم. حس و هوای کلی کابین مربوط به خودروهای سطح بالا بوده و از نظر فضا نیز دو سرنشین بزرگ‌سال در جلو به راحتی جای خواهند گرفت و به لطف کف مسطح ۵۰۰۸ نیز سرنشینان عقب مشکلی نخواهند داشت.

تجربه رانندگی با پژو 5008 مدل 2021

دینامیک سواری ۵۰۰۸ به وضوح نشان می‌دهد که پژو به فرمول قبلی دست نزده است. با فاصله بین محوری بیشتر در این خودرو شما شاهد ترکیب خوبی از سواری راحت و کنترل بدنه مناسب خواهید بود. در واقع پژو ۵۰۰۸ از این نظر بهتر از اکثر مینی ون‌های مرسوم عمل می‌کند.

تجربه رانندگی با پژو 5008 مدل 2021

پیشرانه ۱.۵ لیتری دیزلی نیز قدرت کافی برای حمل جثه خودرو را داشته اما هرگز حس سرعت واقعی را تداعی نمی‌کند. حداکثر گشتاور این نیروگاه آهنین در دور ۱۷۵۰ حاصل می‌شود اما شاید بخواهید دور پیشرانه را بالای ۲ هزار نگه دارید تا قدرت خودرو در دستتان باشد. حداکثر قدرت تولیدی پیشرانه نیز در دور ۳۷۵۰ به دست می‌آید اما واقعیت این است که بهترین عملکرد پیشرانه تا دور ۳ هزار ظاهر می‌شود.

تجربه رانندگی با پژو 5008 مدل 2021

این طیف ارائه حداکثر قدرت نسبتاً کم به نظر می‌رسد و این‌گونه نیز هست؛ اما اگر عجله‌ای نداشته باشید این پیشرانه را به حد کافی منعطف خواهید یافت. پیشرانه موردبحث آرامش خوبی نیز داشته و در شتاب گیری ها به ندرت صدای خود را بلند می‌کند.

تجربه رانندگی با پژو 5008 مدل 2021

اگرچه گیربکس دستی ۵۰۰۸ فاصله تعویض دنده کمی دارد اما کمی سخت دنده‌ها را عوض می‌کند. همچنین دسته‌دنده کرومی و بزرگ پژو شکل طبیعی برای دست انسان را ندارد. ما گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک را ترجیح می‌دهیم.

تجربه رانندگی با پژو 5008 مدل 2021

فرمان کوچک پژو نیز مانور دادن با این شاسی‌بلند بزرگ در خیابان‌های تنگ و پارکینگ‌های کوچک را راحت‌تر می‌کند؛ اما نباید انتظار دقت عالی از فرمان خودرو را داشته باشید.

تجربه رانندگی با پژو 5008 مدل 2021

ردیف دوم صندلی‌ها فضای زیادی دارد اما صندلی‌های تاشونده ردیف سوم قطعاً مناسب کودکان هستند تا بزرگ‌سالان. البته نشستن روی صندلی‌های ردیف آخر پژو راحت‌تر از خودرویی همچون اشکودا کودیاک می‌باشد.

تجربه رانندگی با پژو 5008 مدل 2021

با وجود ردیف سوم صندلی‌ها در جای خود فضای بار ۱۶۷ لیتری وجود خواهد داشت اما اگر آن صندلی‌ها جمع شوند فضای بار به ۹۶۲ لیتر خواهد رسید.

تجربه رانندگی با پژو 5008 مدل 2021تجربه رانندگی با پژو 5008 مدل 2021

۵۰۰۸ هنوز هم خودرویی با جذابیت‌های زیاد است که انعطاف کابین هفت‌نفره را در لباس یک شاسی‌بلند عرضه می‌کند. بهبودهای کیفیتی و تکنولوژی کابین این خودرو باعث شده ۵۰۰۸ یکی از بهترین کابین‌ها از نظر کیفیت را در کلاس خود داشته باشد. همچنین اعتماد دوباره پژو به پیشرانه‌های قبلی این خودرو تصمیم درستی بوده است. البته شاید نبود پیشرانه‌های الکتریکی شده شاید یک نقطه‌ضعف برای این خودرو در عصر کنونی باشد.

مشخصات پژو ۵۰۸ Allure 1.5 BlueHDi 130 S S

قیمت: ۳۳۴۰۵ پوند پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری دیزلی قدرت/گشتاور: ۱۲۹ اسب بخار/۳۰۰ نیوتون متر گیربکس: ۶ سرعته دستی، دیفرانسیل جلو شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۱۱.۱ ثانیه حداکثر سرعت: ۱۹۰ کیلومتر در ساعت مصرف سوخت: بین ۴.۶ تا ۵.۶ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع
autoexpress

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس