افتتاح سایت عبری زبان گامی رو به جلو از سوی نُجَباء است


افتتاح سایت عبری زبان گامی رو به جلو از سوی نُجَباء است

تهران - ایرنا - اندیشکده صهیونیستی ممری وابسته به سازمان اطلاعات اسرائیل تأکید کرد: راه‌اندازی یک پایگاه عبری‌زبان، گامی رو به جلو است که نشان از تمایل جنبش نُجَباء برای گسترش دامنه فعالیت خود و همچنین هدف‌گذاری برای حضور در فلسطین دارد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از مرکز ارتباطات و امور رسانه‌ای نُجَباء در ایران، مرکز پژوهشی "ممری" با انتشار گزارشی مفصل درباره راه‌اندازی پایگاه عبری‌زبان جنبش نُجَباء، ابتکار یادشده را گامی رو به جلو توصیف کرد که نشانگر تمایل این گروه مقاومت عراقی برای گسترش دامنه فعالیت خود و همچنین هدف‌گذاری برای حضور در فلسطین است.

رونمایی از وب‌سایت رسمی مقاومت اسلامی نُجَباء به زبان "عبری"، بازتاب گسترده‌ای در محافل سیاسی، رسانه‌ای و مطالعاتی داشته است که در یکی از تازه‌ترین واکنش‌ها، اندیشکده صهیونیستی "ممری" (وابسته به سازمان اطلاعات اسرائیل) ضمن ارائه گزارشی مشروح از مراسم آغاز به‌کار رسمی این وب‌سایت در بغداد، تأکید کرد: راه‌اندازی یک پایگاه عبری‌زبان، گامی رو به جلو است که نشان از تمایل جنبش نُجَباء برای گسترش دامنه فعالیت خود و همچنین هدف‌گذاری برای حضور در فلسطین دارد.

نویسنده گزارش در تبیین انگیزه نُجَباء از راه‌اندازی وب‌سایت عبری، به اظهارات سخنگوی رسمی جنبش در این زمینه استناد کرد و نوشت: «نصر الشَمَّری» گفته است که امروز از همان سلاحی برای هدف قرار دادن دشمن استفاده می‌کنیم که در گذشته انحصاراً در دست آنان بوده است. از این پس، عمق دشمن از جمله طرفداران و پایگاه‌های مردمی آن را مخاطب قرار خواهیم داد، تا آنان را از تمام بحران‌ها و آینده دهشتناکی که در انتظارشان است و توسط رژیم صهیونیستی بایکوت اطلاعاتی می‌شود، آگاه کنیم.

این اندیشکده صهیونیستی پس از توصیف شمایل وب‌سایت عبری نُجَباء، به تنوع محتوای آن در قالب‌های گوناگون متنی، چندرسانه‌ای، رصد و ترجمه گزارش‌های منتشر شده در منابع غربی و اسرائیلی راجع‌به جنبش نُجَباء اشاره کرده است.

"ممری" در ادامه تیزر رونمایی از وب‌سایت را مورد بررسی قرار داده و می‌نویسد: در این ویدئوکلیپ اعلام شده که نُجَباء اولین گروه مقاومت اسلامی است که وب‌سایتی را به زبان عبری راه‌اندازی می‌کند تا به‌صورت مستقیم، بی‌پرده و صادقانه با دشمن روبه رو شود؛ به زبانی که مخاطب اسرائیلی بفهمد. در پایان ویدئو نیز یک راوی خطاب به اسرائیلی‌ها می‌گوید که رهبرانتان به شما دروغ می‌گویند؛ فلسطین را ترک کنید پیش از آنکه اخراج شوید!

اندیشکده اسرائیلی در پایان حضور «احمد عقل» سفیر فلسطین در عراق در آیین افتتاحیه وب‌سایت عبری نَجَباء و همچنین پیام ویدئویی «محمود الزهار» از رهبران برجسته جنبش حماس، به این مراسم را حائز اهمیت دانسته و خاطرنشان کرده است: قبل از ایجاد وب‌سایت عبری‌زبان، دفتر نمایندگی نُجَباء در غزه تلاش کرده بود تا با فعالیت‌هایی از قبیل اهدای بسته‌های غذایی به خانواده رزمندگان فلسطینی یا فرستادن بالون‌های حامل تصاویر [شهیدان] قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به شهرک‌های اسرائیلی، تصویر جنبشی که اثرگذاری‌اش محدود به عراق نیست، از این گروه مقاومت به بیرون مخابره کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خط و نشان صریح باقری برای صهیونیست‌ها