ظریف: درباره همکاری‌های 6 جانبه منطقه‌ای رایزنی خواهم کرد


ظریف: درباره همکاری‌های 6 جانبه منطقه‌ای رایزنی خواهم کرد

تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه با تشریح نتایج سفر خود به باکو تاکید کرد:‌ در جریان سفر به روسیه، ارمنستان، گرجستان و ترکیه در زمینه همکاری‌های شش جانبه و دیگر همکاری‌های منطقه‌ای صحبت و رایزنی خواهیم کرد

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «محمد جواد ظریف» در تشریح نتایج سفر خود به جمهوری آذربایجان در جمع خبرنگاران گفت: سفر بسیار خوبی انجام شد. سفر به جمهوری آذربایجان شروع یک سفر منطقه‌ای در حوزه قفقاز برای بحث پیرامون روش‌های تقویت صلح و ثبات در منطقه و همچنین گسترش روابط دو جانبه است.

وی با بیان اینکه در ماه‌های گذشته در حوزه دوجانبه همکاری‌های خیلی خوبی با جمهوری آذربایجان داشته‌ایم، اظهار داشت: برای حل و فصل مشکلات منطقه‌ای نیز تلاش‌ها و سفرهای خوبی در گذشته انجام شد و در همین راستا، شاهد سفر چندی پیش سید عباس عراقچی به جمهوری آذربایجان و چند کشور منطقه بودیم. امروز هم من در جریان دیدارهایم با مقامات آذربایجانی هر دو موضوع (مسائل دوجانبه و مسائل منطقه‌ای) را پیگیری کردم.

این دیپلمات عالی‌رتبه با اشاره به دیدار امروز خود با رییس جمهوری آذربایجان تصریح کرد: ملاقات بسیار مهم و مفیدی با الهام علیف انجام شد. در این دیدار در ارتباط با ابتکار منطقه‌ای و روش‌های همکاری در حوزه‌های مختلف به صورت چند جانبه در این منطقه استراتژیک و همکاری در حوزه‌های دیگر از جمله انرژی با همکاری دیگر کشورها که منجر به تقویت صلح و ثبات در منطقه شود، رایزنی کردیم.

ظریف با بیان اینکه در ارتباط با همکاری‌های دو جانبه نیز که در کمیسیون مشترک دو کشور تصمیمات بسیار خوبی گرفته شده بود، صحبت‌های خوبی انجام شد، خاطرنشان کرد: در مورد بازسازی مناطق آزاد شده رایزنی کردیم. امیدواریم در این زمینه‌ها شاهد همکاری هر چه بیشتر دو کشور در جهت تامین منافع ایران و جمهوری آذربایجان باشیم.

رییس دستگاه دیپلماسی با اشاره به همکاری‌های چندجانبه در منطقه و اهمیت این مسئله برای ایران ابراز داشت: در جریان سفر به روسیه، ارمنستان، گرجستان و ترکیه در زمینه همکاری‌های شش جانبه و دیگر همکاری‌های منطقه‌ای صحبت و رایزنی خواهیم کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا