تذکر عضو شورا به شهردار مشهد در مورد ارسال اسناد طرح تفصیلی بدون تایید شورا به مراجع بالاتر


تذکر عضو شورا به شهردار مشهد در مورد ارسال اسناد طرح تفصیلی بدون تایید شورا به مراجع بالاتر

محمدهادی مهدی‌نیا، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد درخصوص ارسال اسناد طرح تفصیلی حوزه میانی شرقی بدون اخذ تاییدیه شورای شهر به مراجع بالاتر به شهردار مشهد تذکر داد.

امروز در یکصد و هجدهمین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که در تالارشهر برگزار شد، لایحه دوفوریتی اصلاح اساس‌نامه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری به تصویب اعضای شورا رسید. براساس این لایحه به استناد ماده ۸۴ قانون شهرداری و بند ۱۵ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران با آخرین اصلاحات، اساس‌نامه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد اصلاح و تصویب شد.

همچنین لایحه اصلاح و بازنگری تعدادی از مصوبات درآمدی شورای شهر مشهد نیز به تصویب اعضا رسید که براساس آن شهرداری مشهد مکلف است از ابتدای سال ۱۴۰۰، کلیه عوارض و بهای خدمات مربوط به املاک را با اعمال ضرایب نسبت به سال ۱۳۹۹ محاسبه و اجرا کند.

محمدرضا حیدری، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد درخصوص این لایحه، اظهار کرد: هزینه جاری شهر برای هر شهروند در سال ۹۶ حدود ۳۳۰ هزارتومان بوده است که در سال ۹۹ به یک میلیون و ۲۰۰ هزارتومان رسیده است. هزینه سرانه عمرانی هر شهروند در سال ۹۶، ۶۰۰ هزارتومان بوده که در سال ۹۹ به سه میلیون تومان رسیده است. ما چه دریافتی‌ای از این افراد که خدمات به آن‌ها ارائه می‌کنیم، داریم؟ تنها هزینه نوسازی و خودرو دریافت می‌شود.

وی ادامه داد: هزینه‌های جاری برای هر شهروند از سال ۹۶، چهار برابر و هزینه‌های عمرانی پنج برابر شده است. هرکس در شهر زندگی می‌کند، باید هزینه اداره شهر را بپردازد. تا جایی که می‌توانیم باید هزینه‌ها را کاهش داده و صرفه‌جویی و بهره‌وری را بالا ببریم. ما در این جهت نقص داریم و بنده آن را می‌پذیرم. می‌توان تا حدودی هزینه‌های اداره شهر را کم کرد. هزینه سرانه مشهد را با شهر یزد مقایسه کنید. سرانه هزینه ما در مشهد تفاوتی با آن شهر کوچک ندارد.

همچنین تفریغ بودجه سال ۱۳۹۸ سازمان‌های فاوا، اتوبوسرانی، حمل و نقل و ترافیک، پایانه‌های مسافربری، پارک‌ها و فضای سبز، آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، فردوس‌ها، مدیریت پسماند، ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی و شرکت‌های بهره برداری قطارشهری، نمایشگاه بین‌المللی و ساخت قطارشهری نیز امروز به تصویب شورای اسلامی شهر رسید.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خط و نشان صریح باقری برای صهیونیست‌ها