لزوم ورود خیرین در امر کتابخانه سازی و خرید کتاب


لزوم ورود خیرین در امر کتابخانه سازی و خرید کتاب

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان گفت: امروز نیازمند ورود خیرین به حوزه کتابخانه سازی و تامین اقلام فرهنگی مورد نیاز کتابخانه ها به ویژه خرید کتاب هستیم، زیرا خرید کتاب برای کتابخانه های عمومی با بودجه کم نهاد کتابخانه ها بسیار دشوار است.

پریسا کرمی در جلسه انجمن کتابخانه های عممی شهرستان شفت، با اشاره به استقبال مردم شهرستان شفت از برنامه های فرهنگی، اظهار کرد: خوشبختانه پتانسیل های فرهنگی خوبی در این شهرستان وجود دارد و مردم شفت در ویژه برنامه های نهاد کتابخانه های عمومی جایگاه کشوری دارند.

وی از شهرداری شفت خواست نسبت به احداث المان های مرتبط با کتاب و کتابخوانی اقدام کند و افزود: شهرداری شفت اجرای دیوارنگاره با محوریت کتاب و مطالعه را نیز در دستور کار قرار دهد، زیرا آمیخته شدن مسائل فرهنگی با هنر به اثرگذاری آن کمک خواهد کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، از اجرای پایلوت طرح «کتاب دوخان» در رشت ویژه ایام کرونا خبر داد و بیان کرد: در ایام شیوه ویروس کرونا که امکان فعالیت حضوری کتابخانه های عمومی وجود ندارد، از مخاطبان غافل نشدیم و با اجرای طرح های فرهنگی، فاصله بین کتاب و کتابخوانان را کم کردیم.

کرمی، با اشاره به اجرای طرح کتاب دوخان در شهرهای قرمز، زرد و نارنجی، اضافه کرد: مخاطبان از طریق تماس تلفنی با کتابخانه ها، کتاب های مورد نظر را درب منزل دریافت می کنند لذا امیدواریم شهر شفت دومین پایلوت کتاب دوخان باشد.

وی با بیان اینکه استفاده از فضای مجازی را در اولویت برنامه های فرهنگی کتابخانه ها قرار دادیم، گفت: اعضای کتابخانه های عمومی می توانند با استفاده از اپلیکیشن طاقچه کتاب های مورد نظر خود را مطالعه کنند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، با اشاره به بارگذاری برنامه های فرهنگی کتابخانه ها در نرم افزار شاد با همکاری آموزش و پرورش دو شهرستان رشت و رودسر، گفت: در دهه فجر انقلاب اسلامی نشست های کتابخوان با محوریت حماسه آفرینی های دوران انقلاب به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

وی نیم درصد شهرداری ها را تنها منبع درآمدی کتابخانه های عمومی در حوزه زیرساخت ها و اجرای برنامه های فرهنگی دانست و بیان کرد: شهرداری ها نسبت به این مطالبه قانونی کتابخانه های عمومی اهتمام لازم را داشته باشند.

کرمی، با اشاره به فرهنگ سازی مسجدسازی و مدرسه سازی، یادآور شد: امروز نیازمند ورود خیرین به حوزه کتابخانه سازی و تامین اقلام فرهنگی مورد نیاز کتابخانه ها به ویژه خرید کتاب هستیم، زیرا خرید کتاب برای کتابخانه های عمومی با بودجه کم نهاد کتابخانه ها بسیار دشوار است.

محمد حسن پور، فرماندار شهرستان شفت نیز، با اشاره به عقب ماندگی های این شهرستان در اعتبارات عمرانی و زیرساختی، اظهار کرد: خوشبختانه پروژه های عمرانی که جزو مطالبات اصلی مردم شهرستان شفت بوده، در حال پیگیری است.

وی یکی از مهمترین شاخصه های توسعه را فرهنگ دانست و تصریح کرد: فرهنگ به عنوان نرم افزار است و بهترین زیرساخت ها و امکانات بدون نرم افزار فرهنگ سودی ندارد.

فرماندار شفت، انسان را نیازمند علم و دانش و آگاهی دانست و گفت: کتاب عامل افزایش علم و آگاهی انسان است و مانند یک پل گذشته را به آینده متصل می کند و موجب کیفیت زمان حال می شود.

حسن پور، با بیان اینکه وظیفه افزایش علم و آگاهی و انتقال آن به دیگران را دارم، یادآور شد: سرانه فضای مطالعه و تعدد کتاب ها و تالیفات و ناشران از مولفه های فرهنگی است. در این راستا مردم شفت باید حداقل یک کتاب فروشی در خور شان فرهنگی این شهرستان داشته باشند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد