چرا بورس رشد نمی‌کند؟ / بورس قربانی تنش دولت و مجلس شد؟


چرا بورس رشد نمی‌کند؟ / بورس قربانی تنش دولت و مجلس شد؟

بعد از افت شاخص کل بازار سهام تا محدوده یک میلیون و 150 هزار واحد از بورس حمایت شد و نمادهای شاخص‌ساز روندی صعودی پیدا کردند. اما بورس ایران مدتی است درجا می‌زند و رشد نمی‌کند. دلیل آن چیست؟ نوشته چرا بورس رشد نمی‌کند؟ / بورس قربانی تنش دولت و مجلس شد؟ اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل بازار سهام بعد از صعود به کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد در آذر ماه روند نزولی پیدا کرد و تا یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحد ریزش کرد، برخی از کارشناسان معتقدند بازار سهام تا پایان سال رشد خوبی دارد اما برخی دیگر اعتقاد دارند تا زمان انتخابات ۱۴۰۰ روند بازار نوسانی خواهد بود.

پیام الیاس‌کردی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با مثبت شدن بورس گفت: بعد از روند نزولی بازار سهام تنش‌ها میان مجلس و دولت در رابطه با بازار سرمایه و از جمله صندوق پالایشی یکم بالا گرفت و بعد از حمایت از بورس در محدوده یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحد نمادهای شاخص‌ساز و از جمله پالایشی به صورت دستوری حمایت شدند اما کلیت بازار سهام و نمادهای کوچک با صف فروش همراه هستند.

این کارشناس در رابطه با روند بورس تا پایان سال گفت: به نظرم تا زمانی که تکلیف FATF، مذاکره با آمریکا و انتخابات ۱۴۰۰ مشخص نشود روند بازار سهام نوسانی خواهد بود و از طرفی نیز زمزمه‌هایی از کاهش قیمت دلار شنیده می‌شود که باعث روندی نزولی بورس می‌شود.

این کارشناس در رابطه با احتمال کاهش قیمت دلار گفت: اگر دولت بتواند منابع ارزی بدست بیاورد بعید نیست که قیمت دلار از ارزش واقعی خود هم پایین‌تر بیاید. چراکه به نظر می‌رسد قیمت واقعی دلار حدود ۲۰ هزار تومان است، اما اگر دلار از این ارزانتر شود، بورس به تناسب ریزش قیمت دلار افت می‌کند.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ 30 فروردین + دانلود غزل حافظ