قربانعلی‌پور دستیار یا بدنساز؟/ واکنش آرام فکری؛ سوت هنوز دست آقا صمد


قربانعلی‌پور دستیار یا بدنساز؟/ واکنش آرام فکری؛ سوت هنوز دست آقا صمد

وقتی داور سوت پایان بازی استقلال و سایپا را کشید، عکاسان روی کول هم قصد داشتند قاب شادی نارنجی پوشان و افسوس آبی پوشان را کنار هم ثبت کنند.

به گزارش "ورزش سه"، این اتفاق در گوشه سمت راست دروازه جنوبی ورزشگاه آزادی رخ می داد زمانیکه سایپایی ها در کنار هم و با مشت های گره کرده رو به دوبین ها ژست گرفته و چند بازیکن استقلال روی زمین دراز کشیده بودند. در این لحظات محمود فکری مشغول پاسخ دادن به سوالات گزارشگر شبکه سه بود و همچنین داشت بابت اتفاقات بین دو نیمه خشمش را می خورد.


سرمربی استقلال در شرایطی در نیمه اول وارد رختکن شده بود که تنش ناگهانی پایان نیمه اول که روی اعتراض محمد دانشگر و داور رخ داد و این بازیکن را تا مرز اخراج پیش برد، تمرکز تیم را بر هم زده بود. تا بازیکنان استقلال در رختکن پاگیر شوند و فکری فرصت صحبت برای نیمه دوم را پیدا کند، بخشی از این وقت به صحبت درباره اخراج دانشگر گذشت و در نهایت استقلال با تمرکز کمتری وارد میدان شد.


این مسابقه ای است که با نمایش شلخته بازیکنان آبی پوش بخصوص در نیمه دوم به خاطر می آید. مسابقه ای که تیم محمود فکری اولین شکست خانگی خود مقابل سایپا را پذیرفت و جالب اینکه ابراهیم صادقی سرمربی سایپا پیش از مسابقه در گفتگو با دوستانش آن را پیش بینی کرده بود. با اتمام این بازی و آغاز مجدد موج انتقادات، دوباره بحث هایی مبنی بر تغییرات در کادرفنی استقلال به گوش رسید.


این مسئله تبدیل به یک درخواست همیشگی از محمود فکری شده که یک مربی جوان و یا یک تئوریسین را برای تقویت کادرفنی به این تیم اضافه کند. البته محمود فکری از ابتدای انتخابش به عنوان سرمربی استقلال چنین قصدی را داشت اما با تصمیم فاضلی دستیار چند ساله او به ادامه کار در نساجی، کاپیتان سابق آبی ها بدون اصلی ترین چهره فنی اش وارد مجموعه استقلال شد و کار اصلی را به صمد مرفاوی سرمربی سابق آبی ها و مربی سابق خودش در استقلال سپرد. صمد قبلا دوبار این کار را کنارامیر قلعه نویی و ناصر حجازی انجام داد و به جز دو دوره سرمربیگری، با کوله باری از تجربه حالا به عنوان یک دستیار قصد کمک به فکری را دارد.


اما با وجود نتایجی که استقلال در این فصل گرفته که نتایج چندان بدی هم نیست، هنوز آن رشته اعتماد بین هواداران و کادرفنی تیم برقرار نشده و نوعی بی اعتمادی فنی به کادر فکری وجود دارد. از این رو پس از انتشار اخبار اولیه مبنی بر تقویت کادرفنی، امروز خبر رسید علی اصغر قربانعلی پور دستیار سابق مهدی رحمتی در شهرخودرو برای حضور در کادرفنی استقلال به جمع آبی ها اضافه خواهد شد.


قربانعلی پور ذاتا یک مربی بدنساز است اما در دو سال اخیر گرایش بیشتری به مسائل فنی گرفته و در باشگاه شهرخودرو رسما تئوریسین و طراح تمرینات تیم رحمتی بود. البته او پس از اتفاقاتی که پس از بازی با آلومینیوم اراک افتاد، پس از اخراج از روی نیمکت در نهایت از جمع شهرخودرویی ها جدا شد تا آرزوهای فنی خود را در جای دیگری دنبال کند.


او در حالی عضو تازه کادرفنی استقلال است که مشخص نیست آیا فکری او را برای کارهای بدنی استخدام کرده یا این مربی که سابقه همکاری با پرویز مظلومی و دراگان اسکوچیچ را هم در کارنامه دارد، قصد دارد فراتر از یک بدنساز در استقلال ظاهر شود.


البته محمود فکری به قربانعلی پور اعتقاد داشت و از همان ابتدای فصل به دنبال جذب او بود اما وقتی با پاسخ منفی رحمتی مواجه شد، این مسئله را به زمان دیگری موکول کرد. زمانیکه گردش کار در کادرفنی آبی ها شکل گرفته و وظایف پیشکسوتانی که به عنوان دستیار فکری را کمک می کنند، مشخص است. در این بین اما یک سوال باقی می ماند و آن اینکه آیا سوت طراحی و اجرا و نظارت بر تمرینات در دستان صمد مرفاوی باقی خواهد ماند یا با حضور این مربی جوان شرح وظایف کمی تا قسمتی تغییر خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج