ابوترابی فرد: امربه‌معروف نقشه راه ارتقای کارایی نهادها است


ابوترابی فرد: امربه‌معروف نقشه راه ارتقای کارایی نهادها است

تهران- ایرنا- امام جمعه موقت تهران گفت: امر به معروف و نهی از منکر نقشه راهی برای ارتقای کارایی نهادها است که باید بر روی آن مطالعه و کار شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد عصر دوشنبه در سومین گردهمایی مسئولان گروه‌های جهادی مطالبه گر امر به معروف و نهی از منکر استان تهران در سپاه محمد رسول الله اظهار داشت: رسالت همه مدیران و مسئولان در حوزه امر به معروف و نهی از منکر سنگین است و باید احساس مسئولیت کنند که چشمانی آنها را می بیند.

وی افزود: باید تلاش کنیم تا نهادها بهتر به وظایف خود عمل کنند و کار آنها نسبت به قبل ارتقا یابد از این رو باید کارهای معروف و مثبت نهادها در جامعه مستندسازی و برجسته شود.

رییس ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان تهران تاکید کرد: معروف ها را باید فریاد کرد ولی هر منکری را نمی شود فریاد زد بلکه باید منکرها را شناخت و با روش های صحیح و منطقی آنها را اصلاح کرد.

وی با بیان اینکه انتخابات پیش رو، قدم های مهمی در گسترش معروف ها دارد گفت: باید همه نهادها به وظایف خود در حوزه امر به معروف ونهی از منکر عمل کنند تا به مجموعه کارآمدی دست پیدا کنیم.

ابوترابی فرد اضافه کرد: باید موضوع امر به معروف و نهی از منکر در همه حوزه ها مورد مطالعه و تامل قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه باید چالش ها و موانع پیش روی آمران به معروف و ناهیان از منکر برداشته شود گفت: در این زمینه با همکاری نهادهای متولی نیاز است تا با ایجاد ارتباط و هماهنگی ها، اقدامات موثری انجام شود تا به یک الگوی موفق دست یافت.

امام جمعه موقت تهران افزود: رسالت کلیت نظام مقدس جمهوری اسلامی و همه دستگاه ها و نهادها بحث امر به معروف و نهی از منکر است زیرا همین امر فلسفه شکل گیری نظام بوده است.

وی با تاکید بر اینکه برای گسترش امر به معروف باید از قدرت سیاسی بهره برد گفت: امروز همه مردم و مسئولان به عنوان یک انسان مسئول در برابر منکرات هستند و در چهار دهه گذشته کارهای بزرگی صورت گرفته است ضمن اینکه کارهای فراوانی نیز بر روی زمین مانده است.

ابوترابی فرد گفت: تمام موفقیت نظام به خاطر رشد معروف ها و نهی از منکر ها بوده است، معروف یعنی کارهایی که مورد امضای عقل و شرع و منکر نقطه مقابل آن است از این رو اگر در حوزه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی از امر به معروف و نهی از منکر استفاده کنیم شاهد رشد و تعالی جامعه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه قدرت امروز سپاه پاسداران بخاطر معروف هاست گفت: این نهاد در طول انقلاب در مقابل صدها منکر ایستاده است و اگر این معروف ها نبود خدا می داند که در منطقه چه وضعیتی داشتیم.

رییس ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان تهران خاطر نشان کرد: قدرت علمی کشورمان نیز کلید بسیاری از معروف هاست و رهبر معظم انقلاب اسلامی در راس همه برای خلق این معروف ها تلاش کردند در همین راستا زیرساخت های کشور توسعه یافت.

سومین گردهمایی مسئولان گروه‌های جهادی مطالبه گر امر به معروف و نهی از منکر استان تهران با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد رییس ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان تهران و سردار محمدرضا یزدی دبیر این ستاد و سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ و حضور آمران به معروف و ناهیان از منکر برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه احزاب و تشکلها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند