حفظ و تثبیت بستر و کناره رودخانه مرزی ارس برای کاربری آبزی پروری


حفظ و تثبیت بستر و کناره رودخانه مرزی ارس برای کاربری آبزی پروری

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از حفظ و تثبیت بستر و کناره رودخانه مرزی ارس جهت کاربری آبزی پروری خبر داد.

قاسم جعفروند در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن بیان این مطلب، افزود: پروژه مطالعات مرحله اول و دوم حفظ و تثبیت بستر و کناره رودخانه مرزی ارس در محدوده میله مرزی ۱.۲۴ تا میله مرزی ۲.۲۴ با اعمال ماده ۱۰ آیین نامه ۱۳۷۹ مربوط به بستر و حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها است.

وی افزود: مصوب هیأت وزیران مبنی بر مطالعه و احداث دیواره کنترل سیلاب و بهره برداری از بستر مازاد پشت دیواره برای کاربری‌های متناسب با شرایط فنی، زیست محیطی و قانونی رودخانه، یکی از راهکارهای اصلی در جلب مشارکت مردمی و اجرای طرح‌های حفظ و تثبیت کناره و بستر رودخانه‌ها از جمله رودخانه‌های مرزی است.

به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، وی ادامه داد: شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با هماهنگی منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس و مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان، پروژه مطالعاتی مرحله اول و دوم امکان سنجی احداث دیواره ساحلی رودخانه ارس را به منظور حفظ و تثبیت بستر و کناره این رودخانه و صدور مجوز بهره برداری از بستر مازاد پشت دیواره با کاربری پرورش ماهیان سردآبی طبق مقررات در دست اقدام دارند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ضرورت نظارت بیشتر بر واردات آیفون