توسعه تبادلات فرهنگی و اجتماعی با رونق دهی به بافت فرسوده شیراز


توسعه تبادلات فرهنگی و اجتماعی با رونق دهی به بافت فرسوده شیراز

دهقانی گفت: رونق دهی به بافت فرسوده شهر موجب توسعه تبادلات فرهنگی و اجتماعی می شود که مورد توجه ویژه شورای اسلامی شهر شیراز قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سولماز دهقانی»، امروز (دوشنبه 6 بهمن) در یکصد و ‌سی ‌و ‌دومین جلسه کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی گفت: بازآفرینی مجموعه «زندیه» در پی توجه ویژه شورای اسلامی شهر شیراز به بافت فرسوده در دستور کار شهرداری شیراز قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز افزود: رونق دهی به بافت فرسوده شهر موجب توسعه تبادلات فرهنگی و اجتماعی می شود.

وی اضافه کرد: مجموعه «زندیه» نقش ارزنده ای در ایجاد پیوند میان المان های تاریخی و بافت مسکونی اطراف خود دارد و لازم است تا به ایمنی سازی اماکن تاریخی و میراثی در بافت تاریخی شهر شیراز نگاه ویژه داشته باشیم.

دهقانی اعلام کرد: در بازآفرینی این مجموعه، وسعت مجموعه «زندیه» از ۱۳ به ۳۰ هکتار افزایش خواهد یافت و از شمال به خیابان «فردوسی»، از جنوب به بلوار «کریم خان زند»، ضلع جنوبی حمام و مسجد «وکیل» و ... توسعه می یابد.

وی تاکید کرد: در این بازآفرینی، عملیات مرمت و بهسازی نیز انجام خواهد شد و خیابان های اطراف نیز کف سازی می شوند تا ارزش تاریخی اثر نیز حفظ شود.

پایان پیام/664

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس