برخی دستگاه‌ها به توافق‌های خود با بنیاد شهید عمل نمی‌کنند


برخی دستگاه‌ها به توافق‌های خود با بنیاد شهید عمل نمی‌کنند

مشهد- ایرنا- مدیرکل دفتر دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با دستگاه‌های دولتی مکاتبه شده تا طبق قانون ظرفیت‌های بلاتصدی خود را برای اشتغال اعضای خانواده‌های شاهد و ایثارگر به این بنیاد معرفی کنند اما دستگاه‌ها به این موارد عمل نمی‌کنند.

عادل مهری روز دوشنبه در نشست با نمایندگان تشکل‌های ایثارگری خراسان رضوی در مشهد افزود: پیرو دستورات اخیر رییس جمهوری و پیگیری رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، تاکید شده است دستگاههای دولتی به توافقنامه ها عمل کنند اما به عنوان مثال در خصوص ظرفیتهای بلاتصدی دستگاههای اجرایی وارد این مقوله نمی‌شوند و حتی در مواردی به مکاتبه بنیاد شهید پاسخ نمی‌دهند.

وی ادامه داد: به تازگی توافقنامه تامین حدود ۶ هزار مسکن برای ایثارگران خراسان رضوی به امضا رسیده و توافقاتی نیز برای ایجاد سه هزار فرصت شغلی برای جامعه ایثارگری این استان انجام شده که تشکلهای ایثارگری باید در تحقق و اجرایی شدن این موارد این بنیاد را همراهی کنند.

مدیرکل دفتر دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تشکلهای ایثارگری هویت و اختیارات مستقل دارند و بنیاد نیز قصد دخالت در امور آنها را ندارد و فقط وظیفه آن ساماندهی تشکلهای ایثارگری است.
وی افزود: دلسوزی این تشکل‌ها نسبت به خانواده شهدا فرصت غنیمتی برای این بنیاد است چرا که جامعه هدف هر دو مجموعه یکسان است لذا این بنیاد می تواند از توان اجرایی تشکلهای ایثارگری بهره مند شود.

مهری شمار نخبگان جامعه ایثارگری را ۹ هزار و ۱۲۰ نفر عنوان کرد و گفت: این نخبگان به مراتب در جایگاه شایسته قرار دارند و با تلاش و سختی به این جایگاه رسیده اند.

وی ادامه داد: برای رفع بسیاری از مشکلات از جمله اشتغال نیازمند فعالیت در قالب شرکتهای دانش بنیان هستیم که تشکلهای ایثارگری موفق به راه اندازی ۲۱۰ شرکت دانش بنیان و استارتاپ شده‌اند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی نیز گفت: این استان نخستین تشکل منسجم و یاریگر از شورای تشکلهای ایثارگری را تشکیل داد که هم برای جامعه ایثارگری مفید بوده و هم یاریگر ما شده‌اند.
حجت الاسلام حسین معصومی افزود: ۳۶۸ هزار نفر زیرپوشش خدمات این اداره کل قرار دارند و در این استان ۲۸ تشکل ایثارگری دارای مجوز به فعالیت مشغول هستند.

استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی با ۳۰۰ هزار رزمنده دوران دفاع مقدس تاکنون ۱۷ هزار و ۲۸۴ شهید، ۴۹ هزار و ۸۱۴ جانباز و سه هزار و ۳۹۷ آزاده در راه تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی و حفظ تمامیت ارضی کشور تقدیم کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پیشگیری از دیابت با این میوه