منطقه حفاظت شده دنا به دوربین ها و حسگرهای جدید هشدار دهنده تجهیز شد


منطقه حفاظت شده دنا به دوربین ها و حسگرهای جدید هشدار دهنده تجهیز شد

یاسوج- ایرنا- مدیر کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: منطقه حفاظت شده دنا در این استان به دوربین ها و حسگرهای جدید هشدار دهنده تجهیز شده است.

سید اسدالله هاشمی روز دوشنبه در دیدار با مسئولان قضایی شهرستان دنا اظهار داشت: شناسایی و ردیابی متخلفان با استفاده از این دوربین ها به صورت لحظه ای صورت می گیرد.

وی افزود:منطقه حفاظت شده و پارک ملی دنا دارای تنوع زیستی متفاوت و گونه‌های جانوری ارزشمندی است که این مهم با تلاش شبانه روزی محیط بانان و همکاری خوب دستگاه قضایی حاصل شده است.
مدیر کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با همکاری خوب دستگاه‌ قضا در برخورد جدی با متخلفان تخریب و تصرف عدوانی اراضی ملی و شکار، برای حفاظت از محیط زیست استان اقدامات خوبی انجام شده است.
هاشمی عنوان کرد: وضعیت پسماندها در حوزه های شهری و روستایی شهرستان دنا نامناسب است که باید در این زمینه تدابیر لازم صورت گیرد.

رئیس دادگستری شهرستان دنا نیز در این دیدار گفت: آگاهی بخشی جامعه در زمینه حفاظت از محیط زیست امری ضروری است.

سید وحید محمودی مقدم افزود: محیط زیست متعلق به همه است و باید تمام افراد جامعه در قبال آن احساس مسئولیت کنند.

رئیس دادگستری شهرستان دنا بر آموزش در زمینه حفاظت از محیط زیست برای عموم بعنوان نقش کلیدی در پیشرفت و توسعه محیط زیست تاکید کرد و خواستار نظارت‌ها و پایش‌های مستمر بر پسماندهای مضر زیست محیطی صنایع و مراکز تولیدی شد.

منطقه حفاظت شده ی دنا در سال ۱۳۸۹ به عنوان ذخیره گاه زیست کره ایران در یونسکو شناخته شد.

این منطقه از نظر تنوع گونه های گیاهی بسیار با ارزش است و معرف گونه های جانوری کوهستان زاگرس نیز هست.

رشته کوه دنا با ۸۰ کیلومتر طول، طولانی ترین رشته کوه زاگرس است و قله های بسیاری را شامل می شود و کوهنوردان معروفی در جهان این رشته کوه را با نام آلپ ایران می شناسند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی