گفت و گوی روسیه و آمریکا در خصوص تمدید پیمان تسلیحاتی استارت نو


گفت و گوی روسیه و آمریکا در خصوص تمدید پیمان تسلیحاتی استارت نو

دبیر شورای امنیت روسیه و مشاور امنیت ملی آمریکا در خصوص تمدید پیمان تسلیحاتی استارت نو گفتگو کردند.

گفت و گوی روسیه و آمریکا در خصوص تمدید پیمان تسلیحاتی استارت نو

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات روسیه و آمریکا در خصوص تمدید پیمان تسلیحاتی موسوم به «پیمان استارت نو» با همدیگر گفتگو کردند.

رسانه‌های روسیه گزارش دادند «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه و «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا در تماسی تلفنی به بررسی مسأله تمدید پیمان تسلیحاتی استارت نو پرداختند.

این پیمان کنترل تسلیحاتی که تا پنجم فوریه منقضی خواهد شد، روسیه و آمریکا را در استقرار بیش از ۱۵۵۰ کلاهک هسته‌ای راهبردی محدود می‌کند.

یک سخنگوی وزارت خارجه روسیه صبح امروز اعلام کرد کارشناسانی از روسیه و آمریکا کار‌های عملی را برای تمدید این پیمان آغاز کرده اند.

کاخ سفید هفته گذشته اعلام کرده بود جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به دنبال تمدید ۵ ساله این پیمان است؛ اقدامی که یکی از تصمیم‌های اساسی دولت جدید وی محسوب خواهد شد. کاخ کرملین اعلام کرده به تمدید پیمان استارت نو پایبند بوده و از تلاش‌های وعده داده شده از سوی دولت بایدن به منظور دست یابی به یک توافق استقبال می‌کند.

همچنین پیشتر جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای این پیمان را به نفع امنیت ملی آمریکا دانسته و گفته بود تمدید آن در شرایطی که روابط با روسیه پرتنش شده، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

جن ساکی مدعی شده بود: این تنها توافقی است که جلوی نیرو‌های هسته‌ای روسیه را می‌گیرد و گرانیگاه ثبات راهبردی بین دو کشور است.

روزنامه واشنگتن پست نیز چند روز پیش به نقل از دو مقام آمریکایی اعلام کرد که در دو هفته‌ای که تا انقضای پیمان «استارت نو» فرصت باقی است، دولت جدید بایدن قصد دارد تا به تمدید این پیمان با روسیه اقدام کند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان