مزایا و معایب رژیم گیاه‌خواری برای زنان مبتلا به دیابت بارداری


مزایا و معایب رژیم گیاه‌خواری برای زنان مبتلا به دیابت بارداری

دیابت بارداری ۹ درصد از زنان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اگر از دیابت بارداری رنج می‌برید، باید رژیم غذایی‌تان را برای حفظ سلامت خود و کودک‌تان تغییر دهید.

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از وب ام دی، با این حال، این بدان معنی نیست که یک فرد گیاه‌خوار باید به خوردن فرآورده‌های گوشتی رو بیاورد؛ بلکه باید به کیفیت بالای غذاهای موجود در رژیم غذایی خود توجه داشته باشد.

جوانب مثبت و منفی رژیم‌های گیاه‌خواری

به گفته کنستانس براون-ریگز، رژیم‌های گیاه‌خواری در دوران بارداری از فواید و مزایای متعددی برخوردارند. گیاه‌خواران اغلب کلسترول و فشار خون پایین‌تری داشته و کمتر در معرض خطر فشار خون بالا و ابتلا به دیابت نوع ۲ قرار دارند. رژیم‌های گیاه‌خواری معمولا غلات سبوس‌دار، حبوبات، دانه‌ها، میوه‌ها و سبزیجاتی را شامل می‌شوند که همگی بسیار مغذی هستند. با این حال، زنان باردار گیاه‌خواری که از دیابت بارداری رنج می‌برند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به سوء تغذیه قرار دارند. سوء تغذیه سلامت مادر و کودک را با خطرات بسیاری مواجه می‌سازد.

به طور کلی، زنان باردار گیاه‌خوار در مقایسه با سایر زنان کمتر از ویتامین‌های بی-۱۲ و سی تغذیه می‌کنند. همچنین، سطح کلسیم و روی در این زنان پایین‌تر است. یک زن باردار روزانه به ۲.۵ میکروگرم بی-۱۲، ۸۰ میلی‌گرم ویتامین سی، هزار میلی‌گرم کلسیم و ۱۱ میلی‌گرم روی نیاز دارد. زنان باردار گیاهخوار در مقایسه با سایر زنان پروتئین کمتر و کربوهیدرات بیشتری مصرف می‌کنند. مصرف کربوهیدرات اضافی نقش بسزایی در رشد مغز نوزاد دارد؛ با این حال، مصرف پروتئین نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است.

منبع: الو دکتر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان