دریچه‌های نانو کامپوزیت بتنی در تبریز تولید شد


دریچه‌های نانو کامپوزیت بتنی در تبریز تولید شد

تبریز - ایرنا - مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان مستقر در دانشگاه تبریز گفت: دریچه‌های نانوکامپوزیت بتنی به عنوان جایگزینی مهم برای دریچه‌های چدنی کانال های فاضلاب توسط این شرکت تولید شد.

میرنقی موسوی، روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به قیمت بالای دریچه های چدنی و افزایش میزان سرقت این دریچه ها، شرکت ما با استفاده از فناوری نانو اقدام به ساخت این دریچه ها در ابعاد، شکل ها و ضخامت های مختلف کرده و مراحل ثبت اختراع آن در حال انجام است.

وی با بیان اینکه قیمت تولید این دریچه های نانو کامپوزیت بتنی نصف قیمت دریچه های چدنی است، اظهار کرد: مقاومت بتن مورد استفاده در این دریچه ها ۶ برابر بتن معمولی بوده و طول عمر آن ها نیز حداقل ۳۰ سال است.

وین گفت: این دریچه ها ارزش سرقتی نداشته و برای سارق فقط جنبه بار اضافی دارد، بنابراین کسی رغبت به سرقت آن ها نمی کند.

دریچه‌های نانو کامپوزیت بتنی در تبریز تولید شد نمونه ای از دریچه نانون کامپوزیت بتنی استفاده شده برای دریچه کانال فاضلاب در تبریز

موسوی، با بیان اینکه بتن استفاده شده در ساخت این دریچه ها خاص بوده و بر اساس استاندارد EN۱۲۴ اروپا در رده ها C۲۵۰ و D۴۰۰ ساخته شده است، ادامه داد: میزان تحمل فشار و نفوذپذیری بتن مورد استفاده در تولید این دریچه ها بر اساس استاندارد بوده و آزمایش های ذوب و یخبندان ۳۰ ساله را طی کرده است.

وی یادآوری کرد: این شرکت تفاهم نامه ای با شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی امضا کرده و براساس این تفاهم نامه حدود ۵۰۰ دریچه نانوکامپوزیت بتنی به عنوان پیش خرید تحویل این شرکت داده و از آن ها در سطح تبریز استفاده شده و علاوه بر آن از تولیدات این شرکت در شهرهای مختلف استان مانند مراغه، مرند، سراب، هریس و شبستر نیز استفاده شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان مستقر در دانشگاه تبریز با اشاره به اینکه این شرکت توان تولید دریچه های مربوط به شرکت های مخابرات، برق و تاسیسات آبرسانی را دارد، گفت: هم اکنون در این شرکت برای ۱۳ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است که بیشتر آن ها دانش آموخته دانشگاهی در سطح کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه های تبریز و صنعتی سهند هستند.

موسوی، با بیان اینکه برای تولید این دریچه ها یک میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است، افزود: در زمان کنونی حدود پنج هزار قطعه از این دریچه ها تولید شده و این شرکت در تولید محصولات خود با محدودیت مواجه نبوده و تولیدات آن جوابگوی نیاز استان است، ولی برای توسعه، افزایش تولیدات و تامین نیاز سایر استان ها نیاز به حدود هشت میلیارد تومان سرمایه گذاری است.

دریچه‌های نانو کامپوزیت بتنی در تبریز تولید شد

وی اظهار داشت: چشم انداز آینده این شرکت صادرات و توجه به بازارهای عراق، سوریه و کشورهای همسایه است؛ بنابراین با نیازسنجی بازار این کشورها تلاش می شود تولیدات این شرکت با اهتمام اتاق بازرگانی تبریز به مرحله صادرات برسد.

موسوی، با اشاره به اینکه در صورت فراهم شدن بستر لازم برای صادرات محصولات این شرکت و صنعتی سازی آن، زمینه اشتغال برای ۲۰۰ نفر ایجاد می شود، ادامه داد: صادرات تولیدات این شرکت علاوه بر ارزآوری موجب افزایش صادرات غیرنفتی استان به کشورهای همسایه می شود.

وی از مدیران اتاق بازرگانی تبریز خواست این شرکت را در دستیابی به بازارهای منطقه به ویژه عراق، سوریه و مناطق آزاد شده جمهوری آذربایجان کمک و حمایت کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...