اخبار کوتاه حوادث در مهاباد


اخبار کوتاه حوادث در مهاباد

مهاباد- ایرنا- جان باختن یک بانوی روستایی بر اثر آتش گرفتن بخاری نفتی، آتش سوزی یک منزل مسکونی در شهر و انفجار کپسول پیک نیک از مهم ترین حوادت اتفاق افتاده در مهاباد طی 48 ساعت گذشته بوده است.

بخشدار بخش خلیفان مهاباد روز سه شنبه در گفت و گو با خبر نگار ایرنا بیان کرد: آتش گرفتن بخاری نفتی در روستای "قوزلوجه" موجب سرایت آتش به خانه شد و در نتیجه، آن ۳ عضو یک خانواده دچار سوختگی شدند.

علی بیژن فر اظهار داشت: بر اثر این حادثه علاوه بر تلفات جانی، منزل مسکونی این خانواده نیز طعمه حریق شد و مجروحان این حادثه به علت سوختگی شدید، برای مداوا به مرکز استان منتقل شدند.

وی اضافه کرد: حال ۲ نفر از اعضای خانواده مطلوب گزارش شده ولی مادر خانواده به علت سوختگی شدید روز گذشته در یکی از بیمارستان‌های ارومیه جان خود را از دست داد.

وی اضافه کرد: بخش خلیفان مهاباد یکی از مناطق محروم جنوب استان آذربایجان‌غربی و مهاباد است که هر ساله به دلیل آتش سوزی‌های متعدد ناشی از بخاری نفتی، چندین نفر جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش ایرنا، فاصله دور خلیفان از شهر مهاباد، نبود ایستگاه‌ها آتش نشانی و صعب العبوربودن منطقه به‌ویژه در هنگام بارش برف، یکی از مشکلاتی است که همواره مردم این منطقه با آن دست به گریبان هستند و در تمامی موارد آتش نشانی و اورژانس جاده‌ای چند ساعت بعد وقوع حادثه در محل حاضر می‌شود.

گرمای بخاری منزل مسکونی را در مهاباد به آتش کشید

مدیرعامل سازمان آتش نشانی مهاباد در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: در پی تماس مردمی با سامانه ۱۲۵ مبنی بر وقوع آتش‌سوزی در یک منزل مسکونی واقع در شهرک "صبا" گروه اطفای حریق این سازمان به محل حادثه اعزام شدند.

رحمان احمدی افزود: حریق از بخاری این منزل مسکونی در حال گسترش به اطراف بود که آتش نشانان با حضور به موقع آتش را مهار و از سرایت آن به اطراف جلوگیری کردند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد اضافه کرد: خوشبختانه تلفات جانی نداشت، اما به بخشی از منزل خسارت وارد شد.

نقص در سیلندر گاز پیک نیک آتش به پا کرد

مدیر عامل سازمان آتش نشانی مهاباد از بروز آتش سوزی بر اثر نقص در سیلندر گاز پیک نیک در این شهرستان خبر داد و گفت: ساعت ۱۳ روز گذشته با تماس مردمی مبنی آتش سوزی در منزل مسکونی واقع در کوچه اداره بازرگانی این شهرستان، بلافاصله یک گروه سه نفره از نیروهای سازمان با تجهیزات کامل در محل حاضر شدند و اقدامات ایمنی را در این زمینه انجام دادند.

احمدی علت حادثه را نقص در سیلندر گاز پیک نیک اعلام کرد و افزود: اطفای به موقع حریق مانع از بروز فاجعه شد.

وی اضافه کرد: حوادث ناشی از استفاده از کپسول‌های گاز غیراستاندارد پیک‌نیک و به کارگیری غیراصولی از آن‌ها بخصوص در فضاهای بسته باعث بروز حوادث زیادی برای مردم می‌شود.

سازمان آتش نشانی مهاباد در قالب سه ایستگاه، ۴۲ نفر پرسنل عملیاتی و با برخورداری از هشت دستگاه خودرو سبک و نیمه سنگین، عملیات امداد و نجات و اطفاء حریق را انجام می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا