جشنواره کالاهای فرهنگی در اردبیل برگزار می‌شود


جشنواره کالاهای فرهنگی در اردبیل برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: با هدف فرهنگسازی در تولید و مصرف کالاهای بومی و داخلی، اولین جشنواره کالاهای فرهنگی در استان اردبیل برگزار می‌شود.

بحرالعلومی در نشست هماهنگی برگزاری اولین جشنواره کالاهای فرهنگی در اردبیل اظهار کرد: در استان اردبیل به وسع و توان نیروهای کار بلد و همچنین هنرمندان و علاقمندان به بخش فرهنگ، تولید محصولات متنوع در دستور کار قرار گرفته که بسیاری از این محصولات در مسیر تبلیغ و عرضه با مشکل روبه‌رو هستند.


وی تصریح کرد: نمونه این کالاهای با ارزش فرهنگی و تمدنی استان گلیم، قالیچه، فرش و ورنی است که از گذشتگان به یادگار مانده و همچنان هنرمندانی در این عرصه فعالیت می‌کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل به ثبت این آثار در سطح ملی و حتی جهانی اشاره کرد و گفت: خوشحال هستیم که شهرهای عنبران و اصلاندوز در این استان به عنوان شهر ملی تولید گلیم و ورنی مشهور شده و نام و آوازه ملی پیدا کردند.


بحرالعلومی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در قالب جشنواره کالاهای فرهنگی تلاش می‌کند تا این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بی‌نظیر را احصا کرده و به نوعی به علاقمندان معرفی کند.


وی فرصت ارسال آثار توسط هنرمندان و اهالی فرهنگ را تا 20 بهمن اعلام کرد و ادامه داد: در مدت 10 روز از 20 بهمن تا 30 این ماه بررسی و ارزیابی داوران از آثار رسیده انجام می‌شود تا اختتامیه جشنواره را تا پنجم اسفند شاهد باشیم.


بحرالعلومی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: قطعا این مسیر در آینده ادامه خواهد یافت و امیدواریم با حمایت از تولید کالاهای بومی و محلی فرهنگی و هنری بتوانیم در این عرصه شایسته عمل کنیم.


وی بیان کرد: به رغم همه مشکلاتی که در کشور وجود دارد، بخش فرهنگ و هنر مغفول و مظلوم واقع نشده بلکه در استان سعی و تلاشمان بر این است تا با یک رویکرد و بینش جدید با همراهی اصحاب فرهنگ و هنر بتوانیم فعالیت‌ها را در این بخش گسترش داده و رو به جلو حرکت دهیم.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی از خوانندگی سگ سخنگو با آهنگ صادق بوقی میگه آو آو آو آو...