لازمه پیشرفت برای بهبود وضعیت امور نقد منصفانه است


لازمه پیشرفت برای بهبود وضعیت امور نقد منصفانه است

اصفهان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: یکی از لازمه‌های پیشرفت و بهبود وضعیت امور ایجاد نقد منصفانه است که باید فضا برای انجام این مهم باز گذاشته شود.

حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای پیشرفت، خلاقیت، نوآوری و ابتکارات باید فضای نقد منصفانه در جامعه فراهم شود.

وی تصریح کرد : بدون نقد منصفانه در همه امور نمی توان به توسعه همه جانبه دست یافت.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات خانه مطبوعات استان یادآور شد: طبق ماده ۲۲ اساسنامه، احراز شرایط، تایید صلاحیت و ناظر برگزاری انتخابات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است و ما این وظیفه قانونی را دنبال می‌کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با اشاره به تغییرات در اساسنامه این خانه بیان کرد: طبق قانون باید پیشنهادها جمع آوری و در مجمع عمومی مطرح و به صورت عادی یا فوق العاده به تصویب این مجمع برسد.

وی اضافه کرد: به صورت عام خبرنگاران و افرادی که در مطبوعات، رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها تحت عناوین مختلف فعالیت می‌کنند از محروم‌ترین، مظلوم‌ترین و پرتلاش‌ترین قشر جامعه هستند که باید دولت و مجامع از حقوق آن‌ها دفاع کند تا به تقویت بنیه اقتصادی و تجهیزاتی آنان منجر شود.

معتمدی خاطرنشان کرد: خبرنگاران با حداقل‌ها و مشکلات متعدد تلاش می‌کنند و جامعه باید قدردان این قشر حساس و زحمت کش باشد.

وی گفت: با توجه به شیوع کرونا و محدودیت‌های موجود یکی از مشاغل آسیب دیده خبرنگاران بودند که با این وجود همچنان و بیشتر به فعالیت خود ادامه می دهند و مهمتر این که کار خود را تعطیل نکردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان اضافه کرد: روزنامه‌ نگاران و مدیران مسوول اگر می‌خواهند از ظرفیت‌های موجود از جمله وام و تسهیلات که دولت ایجاد کرده استفاده کنند باید در سامانه کارا ثبت نام کنند.

جلسه بررسی دیدگاه‌های خانه مطبوعات استان روز گذشته با حضور شماری از فعالان رسانه ای در سالن همایش‌های کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار شد.

اصفهان از دیرباز و از نخستین سال هایی که مطبوعات پا به عرصه وجود گذاشت نامی مطرح در این حوزه داشته است.

از ۲۲۰ عنوان نشریه چاپی استان اصفهان، ۱۳۷ عنوان فعال و ۹۳ عنوان غیرفعال هستند. اما استان اصفهان در سال های اخیر با افزایش تعداد نشریات خود با دوره انتشار روزانه (روزنامه) روبه رو بوده است به گونه ای که هم اکنون استان اصفهان دارای ۱۰ روزنامه است که از جمله آن ها می توان به روزنامه های اصفهان امروز، اصفهان زیبا، زاینده‌رود، نسل فردا، نصف جهان، عصر اصفهان، سیمای شهر، رویداد امروز و روزنامه دوزبانه فارسی انگلیسی اصفهان نیوز اشاره کرد.

اکنون ۳۸ هفته نامه، ۱۶ دوهفته نامه، ۵۳ ماهنامه، ۱۳ دوماهنامه، ۷۶ فصلنامه و ۱۴ دوفصلنامه دارای مجوز در استان اصفهان به چاپ می‌رسد.

۱۸ نمایندگی خبرگزاری‌های فعال در استان اصفهان فعالیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403