نماینده مجلس: ظرفیت‌های اهر و هریس مغفول مانده است


نماینده مجلس: ظرفیت‌های اهر و هریس مغفول مانده است

تبریز - ایرنا - نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی گفت: این 2 شهرستان ظرفیت‌های بالقوه‌ای در بخش‌های معدن، کشاورزی و گردشگری دارند که مغفول مانده‌اند.

به گزارش ایرنا، احمد محرم زاده روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به رغم این ظرفیت ها، میزان خدمات و اشتغال در این ۲ شهرستان پایین بوده و اهر با ۱۵ و هریس با ۱۱.۵ درصد بیکاری بالاتر از میانگین بیکاری ۱۰.۵ درصدی استانی قرار دارند و کاستی ها و کمبودهای منطقه در مقایسه با سایر مناطق بسیار است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۳ معدن در منطقه که هفت مورد آن در اختیار شرکت مس و ۶ مورد در اختیار اشخاص است افزود: متأسفانه برخی افراد معادن اهر و هریس را به نام خود ثبت کرده و بدون اینکه روند بهره‌برداری را آغاز کنند به حال خود رها کرده‌اند و همین امر موجب راتکد ماندن ظرفیت های منطقه شده است.

وی فعال‌سازی معادن و وارد کردن آنها به حوزه تولید و اشتغال را جزو برنامه‌هایش ذکر کرد و یادآور شد: زمانی می‌توانیم معضل بیکاری را در اهر و هریس ریشه‌کن کنیم که تمامی معادن فعال‌سازی شوند از این‌رو با مسوولان شرکت مس جلسات مختلفی داشتم که نتیجه این جلسات به شروع انجام عملیات اکتشافات در سه معدن منطقه منجر شده است.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی از آغاز عملیات اکتشافی در هفت معدن راکد شهرستان‌های اهر و هریس طی سال‌جاری و سال آینده از سوی شرکت مس خبر داد، گفت: طبق رایزنی‌های انجام شده؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت طی بخشنامه‌ای اعلام کرده‌ که اگر مالکان معادن نسبت به شروع عملیات استخراج و بهره‌برداری اقدام نکنند مجوز معادن تحت اختیارشان لغو می‌شود.

محرم‌زاده گفت: با پیگیری‌های انجام یافته؛ امیدواریم تا ۲ سال آینده بسیاری از معادن اهر و هریس به عرصه تولید و بهره‌وری برسند که این اقدام در ایجاد اشتغال و معیشت مردم تأثیر قابل‌توجهی خواهد داشت.

وی همچنین خواستار ایجاد صنایع پایین‌دست و جنبی معادن مس و طلا از سوی شرکت ملی صنایع مس ایران در منطقه شد و افزود: اگر در حوزه صنایع پایین‌دستی مس و طلا در اهر و هریس سرمایه‌گذاری شود شاهد تحولات خوبی در عرصه تولید و جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی خواهیم بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک