اختیار اعمال محدودیت در کشت برنج به استان‌ها سپرده می‌شود


اختیار اعمال محدودیت در کشت برنج به استان‌ها سپرده می‌شود

بجنورد- ایرنا- عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون تلفیق مجلس با تفویض اختیار تصمیم‌گیری در خصوص اعمال محدودیت‌ کشت برنج به شورای حفاظت از منابع آب استان‌ها موافقت کرد.

امان الله حسین پور روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال ۹۷ بر اساس مصوبه هیات وزیران کشت برنج در تمام استان ها به جز مازندران و گیلان، ممنوع اعلام شد اما اخیرا نمایندگان مجلس در کمیسیون تلفیق خواستار لغو این مصوبه شدند و بر این اساس واگذاری تصمیم برای محدودیت کشت برنج به شورای حفاظت از منابع آب استان ها در این کمیسیون رای آورد.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: واگذاری این تصمیم پس از طرح در صحن علنی مجلس و موافقت نمایندگان خانه ملت و نیز تایید شورای نگهبان، قابلیت اجرایی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه امید می رود محدودیت ها برای کشت برنج کاهش یابد، گفت: در صورت موافقت مجلس شورای اسلامی و نیز شورای نگهبان، شورای حفاظت از منابع آب در هر استان برای کشت برنج در حوزه سرزمینی خود تصمیم گیری می کند.

حسین پور خاطرنشان کرد: در کشور ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن برنج تولید می شود و میزان مصرف این محصول سه میلیون و ۱۰۰ هزار تن است، بر این اساس سالانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تن برنج باید وارد کشور شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر محدودیت ها برای کشت برنج رفع شود و قابلیت تولید در سایر استان ها وجود داشته باشد، نیاز به واردات نخواهیم داشت.

عبدالله یوسفی، رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی هم پیش از این درباره محدودیت های کشت برنج به ایرنا گفته بود: برخی از زمین هایی که اکنون زیر کشت برنج است، قابلیت کشت محصولی جز آن را ندارد، از این رو درخواست کشاورزان این است که محدودیت ها برای این مناطق اعمال نشود.

در خراسان شمالی، هزار و ۴۰۰ تن برنج از ۷۰۰ هکتار شالیزار برداشت می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟