کرونا مصرف سی. ‌ان. ‌جی در خراسان شمالی را 15 درصد کاهش داد


کرونا مصرف سی. ‌ان. ‌جی در خراسان شمالی را 15 درصد کاهش داد

بجنورد- ایرنا- مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی گفت: امسال روزانه 245 هزار متر مکعب سی. ان. جی در استان مصرف شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال به علت شیوع ویروس کرونا 15 درصد کاهش دارد.

مجتبی شکوری روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در ۱۰ ماه امسال با کاهش مصرف گاز سی. ان. جی از تردد تانکر سوخت و سفرهای این ناوگان به میزان ۲ هزار و ۸۰۰ سفر برای سوخت رسانی در استان جلوگیری شده است.

وی گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۸۰ میلیون متر مکعب سی. ان. جی در ۲۹ باب جایگاه استان توزیع شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال ۲ درصد کاهش دارد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خراسان شمالی تصریح کرد: با مصرف ۸۰ میلیون مترمکعب سی. ان. ‌جی، بیش از ۸۴ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر در مصرف بنزین صرفه‌جویی شد.

وی با اشاره به گازسوز کردن خودروها گفت: به‌منظور اجرای طرح تبدیل رایگان خودروهای عمومی، تاکنون یک هزار و ۳۹۳ دستگاه خودرو در سامانه https://gcr.niopdc.ir نام نویسی کرده‌اند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خراسان شمالی گفت: تاکنون ۶۵۹ دستگاه خودرو به ‌صورت رایگان دوگانه سوز شدند.

بر اساس این گزارش، وزارت نفت متعهد شده تا تمامی هزینه‌های این طرح را از محل صرفه جویی در کاهش مصرف بنزین پرداخت کند.

این طرح محدودیتی برای تعداد ثبت‌نامی‌ها ندارد و تمام مالکان خودرو می‌توانند ثبت‌نام کنند تا برای انجام فرآیند به آنها اطلاع‌رسانی شود.

افراد پس از ثبت نام، پیامکی را دریافت می‌کنند که به ترتیب زمان و محل سکونت مالکان خودرو عملیات فراخوان و تبدیل انجام خواهد شد.

در خراسان شمالی بیش از هزار و ۶۰۰ راننده بخش مسافری دارای کارت هوشمند هستند و بیش از ۷۰۰ دستگاه ناوگان شامل اتوبوس، مینی‌بوس و سواری برای جابه جایی مسافران فعالند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیروقت خوابیدن مشکلی ایجاد می‌کند؟