وصله پاره های ناهمگون شهر


وصله پاره های ناهمگون شهر

احساس رانندگی روان در سطح شهر به یک رویا تبدیل شده است، نبود آسفالت یکپارچه و چاله چوله های متعدد در معابر معضلی است که ارومیه نیز از این مشکل بی نصیب نیست.

با آغاز فصل پاییز و بارندگی ها انجام پروژه های متعددی که نیازمند کندن آسفالت معابر است را به ادارات و سازمانهای مختلف یادآوری می کند و شهروندان پس از تحمل مدتی سد معبر به واسطه این عملیات بعدها باید با پرش یا سقوط در چاله ای از سطح آسفالت مواجه شوند چرا که گودال های ایجاد شده بجای یک دست شدن با سطح آسفالت فقط پر می شوند.

بهره مندی از یک آسفالت استاندارد یکی دیگر از حقوق شهروندی است که متاسفانه رعایت آن در اولویت های بعدی قرار گرفته است.

چاله چوله های شهر کلی خرج برای ماشین می تراشد

احمد یکی از رانندگان تاکسی شهر در حین رانندگی وقتی مجبور می شود بجای خط مستقیم مسیر حرکت ماشین را کج کند تا در چاله پر شده ناشی از همین کندن ها نیافتد می گوید: واقعا تا کی باید شاهد این معضلات باشیم. حسرت رانندگی روان بر دلم ما ماند خیابانی نیست که چاله چوله نداشته باشد.

وی ادامه داد: این چاله چوله ها با هر بار افت و خیز کلی خرج برای ماشین می تراشند.

آسفالت نیست که بیشتر شبیه پارچه چهل تکه است

شهروند دیگری که در تاکسی است در تکمیل صحبتهای راننده شاکی گفت: بعضی آسفالتها شبیه لباس نخ نما شده اند برادر. دیگر آسفالتها کیفیت سابق را ندارند بعد چند مدت بجز خرده سنگ چیزی دیده نمی شود.

وی ادامه داد: آسفالت بعضی خیابانها، معابر شهر مثل پارچه چهل تکه اند و شایسته شهری که نامش را کلانشهر می گذارند نیست.

یکی دیگر از شهروندان افزود: شهرداری بعضی نقاط شهر که چندان هم مشکل اسفالت ندارند دوباره کاری را در دستور کار قرار داده و برخی مناطق فراموش شده اند.

وی تصریح کرد: چند خیابان اصلی و مرکزی شهر اسفالت مناسبی دارند مابقی مناطق مخصوصا مناطق محروم و حاشیه وضعیت مناسبی ندارند.

امسال بیش از ۷۷۵ هزار مترمربع از معابر شهر آسفالت ریزی و مرمت شده است

غلامرضا عدل دوست سرپرست شهرداری ارومیه با بیان اینکه بهبود وضعیت آسفالت معابر و خیابانهای ارومیه در دستور کار شهرداری است، گفت: ۱۰۷ هزار و ۴۱۰ تن آسفالت از طریق سازمان عمران، معاونت فنی و عمرانی و بخش خصوصی در سطح شهر توزیع شده که با این میزان توزیع، ۷۷۵ هزار و ۶۸۷ متر مربع از معابر ارومیه آسفالت و مرمت شده است.

وی با اشاره به آمار عملکرد شهرداری ارومیه در طی ۹ ماهه امسال گفت: طی ۹ ماهه سال جاری، ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه های عمرانی در سطح شهر از سوی شهرداری ارومیه صرف شده است.

سرپرست شهرداری ارومیه اظهار کرد: در همین مدت، ۳۷۴ هزارو ۳۲۸ متر مربع زیرسازی، ۳۰ هزار مترمربع پیاده‌روسازی و ۳۰ کیلومتر جدول گذاری در سطح مناطق پنج گانه شهر ارومیه انجام شده است.

به گزارش ایسنا؛ پیاده‌روهای ناهنجار و خیابان‌های نامسطح و حفاری روی حفاری وجود کوچه‌هایی با ناهمواری‌های متعدد و لکه‌های گوناگون، وجود روکش‌های فاضلاب و دریچه‌های آب رو که اغلب در سر خیابان‌ها نصب شده شایسته شهری همچون ارومیه است که همواره به واسطه مرزی بودن استان مسیر گردشگران و مسافران بسیاری در طول سال است!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تلاوت ترتیل صفحه 378 قرآن باصدای خلیل الحصری+صوت و متن