اجرای مجازی طرح «شنبه های کتاب» در کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون


اجرای مجازی طرح «شنبه های کتاب» در کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون

شفیعی از معرفی کتاب «تشکیل خانواده در اسلام» اثر «علی قائمی» انتشارات سپهر طی هفته جاری در راستای طرح «شنبه های کتاب»، به همت کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون، خبر داد.

«محمدجعفر شفیعی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز گفت: اهمیت کتاب و کتابخوانی و عظمت و شرافت کتاب در اسلام تا حدی است که خداوند متعال به قلم و به آنچه می‌نویسد، قسم یاد می‌کند.

مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون با بیان اینکه مطالعه و کتابخوانی، ابزار اصلی افزایش سطح آگاهی و دانش همگان است، افزود: مطالعه کتاب های مفید و مناسب به افراد امکان می دهد تا با تامل در مطالب و محتوا، حقیقت زندگی خود را در آنها بیابند، ظرفیت ها و مهارت های شناختی وجودشان را ارتقا بخشند.

وی با اشاره به اینکه مطالعه و کتابخوانی نگرش و سبک زندگی فرد را تغییر می دهد و منطقی تر می سازد، خاطرنشان کرد: بستر سازی برای خلاصه نویسی و معرفی کتاب یک اتفاق بسیار ضروری برای افزایش سرانه مطالعه و معرفی کتاب است که کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» این کار را در قالب رویداد فرهنگی در طرح «شنبه های کتاب» اجرا می کند و این کانون تلاش دارد تا در راستای این طرح در فضای مجازی به ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی کمک کند.

شفیعی با اشاره به اینکه این فعالیت در راستای طرح ملی «ایران قوی» اجرا شده است، تاکید کرد: طرح «شنبه های با کتاب» این هفته کانون به معرفی کتاب «تشکیل خانواده در اسلام» اثر «علی قائمی» از انتشارات «سپهر» پرداخته که در قالب 10 بخش و با هدف بیان دیدگاه اسلام درباره ابعاد گوناگون زندگی خانوادگی منتشر شده است و به مطالبی همچون مسئله ازدواج، اصولی در انتخاب همسر، پیمان ازدواج، مراسم و روابط ازدواج، حقوق و روابط انسانی زوجین، امنیت خانواده و غیره می پردازد.

وی یادآوری کرد: طرح ملی «ایران قوی» با ایجاد بستر مشارکت و نقش‌ آفرینی، رقابت سالم، تولید و اشتراک محتوا، هماهنگی و انسجام فعالیت کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تلاش می‌ کند در راستای تقویت مولفه ‌های استحکام فرهنگی نظام اسلامی بر محور مسجد گام دارد و یکی از موضوعاتی که در سطح ستاد «فهما» و طرح ملی «ایران قوی» مورد توجه قرار گرفته، مسئله کتاب و کتابخوانی است که امیدواریم شاهد تغییرات شگرفی در عرصه فرهنگ کتابخوانی در سطح جامعه باشیم.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا