256 دانشجوی دانشگاه ارومیه در مقطع دکترا پذیرفته شدند


256 دانشجوی دانشگاه ارومیه در مقطع دکترا پذیرفته شدند

ارومیه- ایرنا- رییس دانشگاه ارومیه گفت: 256 نفر از دانشجویان این دانشگاه در مقطع دکترای تخصصی دانشگاه‌های مختلف کشور پذیرفته شدند.

رحیم حب نقی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه از این میان ۱۳۰ نفر در دانشگاه ارومیه در مقطع دکترا مشغول تحصیل هستند، افزود: ۱۶ نفر در دانشگاه تبریز، ۱۳ نفر در دانشگاه تهران، هفت نفر در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری، ۲ نفر در دانشگاه صنعتی امیرکبیر و بقیه در دانشگاه های دیگر پذیرفته شده‌اند.

وی در رابطه با بیشترین تعداد قبولی دکترا در رشته‌های مختلف اظهار داشت: رشته ریاضی زیربرنامه آنالیز با ۱۶ نفر، فیزیک با ۱۶ نفر، زبان و ادبیات فارسی با ۱۳ نفر و مهندسی مکانیک تبدیل انرژی با ۱۰ نفر بیشتری قبولی را داشته‌اند.

رییس دانشگاه ارومیه به آمار سازمان سنجش نیز اشاره‌ای کرد و گفت: ۲۳۸ نفر از قبولی‌های دکترای امسال دانشجویانی هستند که مقطع کارشناسی خود را نیز در دانشگاه ارومیه گذرانده اند.

دانشگاه ارومیه از جمله دانشگاه های مطرح کشور به شمار می رود که نزدیک به ۲۰ هزار نفر دانشجو در مقاطع و رشته های مختلف تحصیلی دارد.

پیش از این دانشگاه ارومیه در نظام رتبه‌بندی تایمز نیز حضور داشته است و در رتبه‌بندی اخیر پایگاه استنادی جهان اسلام ارتقای ۱۵ پله‌ای داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !