مصرف گاز در آذربایجان‌غربی به مرحله هشدار رسید


مصرف گاز در آذربایجان‌غربی به مرحله هشدار رسید

ارومیه- ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی با اشاره به افت دمای هوا و مصرف بالای گاز در استان گفت: مصرف گاز در استان با ثبت بی سابقه 29 میلیون و 645 هزار و 576 متر مکعب رکورد زد.

علیرضا شیخی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام اینکه تاکنون چنین رکورد مصرفی در آذربایجان‌غربی نداشته‌ایم، افزود: این رقم هشدارآمیزی است که باید کنترل شود تا به مرحله بحران نرسد.

وی با بیان اینکه مصرف گاز در استان پس از چهارم بهمن، همچنان در همان حول و حوش بیش از ۲۹ میلیون مترمکعب است، تاکید کرد: مصرف بهینه باید در اولویت هم استانی‌ها باشد تا بتوانیم پیک مصرفی کنونی را بدون افت و حتی قطعی احتمالی سپری کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی در ادامه به رکورد مصرفی سال گذشته آذربایجان‌غربی در روز هفتم بهمن‌ماه با میزان ۲۵ میلیون و ۵۱۱ هزار و ۳۲۵ مترمکعب اشاره کرد و گفت: قسمتی از این افزایش مصرف گاز طی سال‌جاری با توجه به توسعه گازرسانی در استان طبیعی است اما نه به میزانی که اکنون به آن رسیده‌ایم.

به گفته وی، رعایت مصرف بهینه از سوی هم‌استانی‌ها یک ضرور است تا میزان مصرف فعلی را کاهش داده و از مرز هشدار دور نگه داریم.

آذربایجان غربی تا پیش از دولت یازدهم، یکی از استان های کم برخوردار در حوزه گازرسانی بود ولی این روند، هم اکنون برعکس شده و به استانی نسبتاً برخوردار تبدیل شده است.

همه این آمار و ارقام در ارتقای رفاه روستاییان و افزایش رضایتمندی آنان از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت نمود یافته است که می تواند در توسعه روستاها با محوریت مردم، بسیار مثمرثمر باشد.

هم اینک استان آذربایجان‌غربی با بیش از ۱۴ هزار کیلومتر شبکه‌گذاری گاز طبیعی بیش از یک میلیون مشترک گاز دارد و یک هزار و ۱۲۳ روستای آن از نعمت گاز طبیعی برخوردار است.

آذربایجان‌غربی به دلیل شرایط جغرافیایی کوهستانی یکی از مناطق سخت در بحث گازرسانی محسوب می‌شود که دولت تدبیر و امید به نحو شایسته ای خدمات خود را در تمام مناطق مختلف در این استان گسترش داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...