26 درصد از مردم هشترود بی‌سواد هستند


26 درصد از مردم هشترود بی‌سواد هستند

فرماندار هشترود گفت: متاسفانه  26 درصد از مردم هشترود بی‌سواد هستند و ادارات متولی سوادآموزی باید تلاش خود را در راستای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی انجام دهند.

امین امینیان در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان، اظهار کرد: شورایی کار کردن سابقه قرآنی دارد، بنابرین همگی باید از خرد جمعی برای پیشیرد اهداف کلی بهره ببریم و از تصمیمات مصوبه شورایی تبعیت کنیم.

وی اظهار کرد: هنرستان‌های موجود در سطح منطقه، به همراه دانش آموزان پایه اول و دوم ابتدایی می‌توانند با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در مدارس حضور یابند، اما این حضور اختیاری است.

وی افزود: برگزاری کلاس‌های درس در فضای مجازی یکی از اتفاقات قابل تقدیر است و آموزش و پرورش هشترود در این خصوص عملکرد مناسبی داشته و حائز رتبه اول استان شده است.

به گزارش ایسنا، امینیان ادامه داد: معلمانی که در آموزش و پرورش نسبت به تدریس در مقاطع مختلف اقدام می‌کنند، باید از نخبگان باشند تا در آینده با مشکل علمی مواجه نشویم.

وی خاطرنشان کرد:آموزش حق اساسی هر فرد است و هیچ کس حتی والدین حق ندارد مانع از درس خواندن یک فرد دیگر شوند در غیر اینصورت با دستور قضایی روبرو خواهند شد.

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: تمام اساس پیشرفت و ترقی مملکت وابسته به آموزش و پرورش است و باید توجه بیشتری به کارکنان و دانش آموزان این مجموعه شود تا بهترین نیروها برای ایران اسلامی توسط این مجموعه تربیت شود.

سید حمزه امینی خاطرنشان کرد: متاسفانه بعضی از معلمان روستایی در خصوص آموزش مطالب درسی، سست عمل می‌کنند و موجب نارضایتی اولیاء و پایین آمدن سطح سواد می‌شوند.

رئیس آموزش و پرورش هشترود نیز در این جلسه از انعقاد ساخت هشت مدرسه جدید روستایی توسط خیرین و مشارکت‌های مردمی خبر داد و اضافه کرد: کلنگ زنی دو باب مدرسه روستایی در دهه فجر در دستور کار اداره آموزش و پرورش هشترود قرار گرفته است.

بهمن اقدمی ادامه داد: در بازدیدهای اخیر وزارتی، آموزش و پرورش هشترود در بین مناطق 39 گانه استان آذربایجان شرقی توانست با مشارکت 87 درصدی در سامانه شاد رتبه اول استان را کسب کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر