سودسازی فوکا از 1006 تا 2544


سودسازی فوکا از 1006 تا 2544

یک شرکت مشاوره سرمایه گذاری در گزارش تحلیلی خود برای سهام شرکت فولاد کاویان با سناریو‌های مختلف سود هر سهم را تا 2544 ریال برآورد کرد.

سودسازی فوکا از 1006 تا 2544


به گزارش بورس نیوز، شرکت مشاور سرمایه‌گذاری سهم‌آشنا در گزارش تحلیل بنیادی که به تازگی از سهام شرکت فولاد کاویان منتشر کرده پیش‌بینی کرده با ادامه جریان فعالیت شرکت سال جاری ۸۱۲ ریال و در سال ۱۴۰۰، "فوکا" ۱۰۰۶ ریال سود محقق کند.

بنابر این گزارش، فولاد کاویان که سال مالی گذشته را با ۴۵۴ ریال زیان به پایان برده بود، توانست در ۹‌ماه این زیان را با ۶۵۶ ریال سود تعویض کند.

طبق آخرین گزارش‌های منتشر شده، نرخ شمش CIS در حدود ۶۰۰ و نرخ شمش ایران در حدود ۵۷۰‌دلار بوده ضمن آنکه نرخ ورق نیز در محدوده ۸۰۰ دلار گزارش شده است.

بر این اساس برای سه ماهه آخر سال جاری نرخ ورق برابر با ۷۰۰ و نرخ شمش CIS ۶۰۰‌دلار لحاظ شده و با توجه به کاهش نرخ دلار در روز‌های اخیر، فرض شده که در ماه‌های باقیمانده سال جاری، دلار نیمایی در محدوده ۲۲۵,۰۰۰ ریال تعیین شود.

همچنین، قیمت ورق گرم فولاد کاویان نیز با توجه به نرخ دلاری ورق و دلار نیمایی و با ضریب ۸۰ درصد (آخرین مصوبه قیمت گذاری فولاد برای بورس کالا) محاسبه شده است.

آخرین نرخ‌های فروش شرکت در بورس کالا در محدوده ۱۵۴,۴۲۵,۰۰۰‌ریال گزارش شده، اما با کاهش نرخ دلار در روز‌های اخیر و انتظار تداوم آن، نرخ‌ها در ماه‌های آینده کمی پایین‌تر خواهند بود.

این گزاریش می‌افزاید؛ بهبود پیش‌بینی‌ها در مورد وضعیت مهار کرونا در کنار تزریق نقدینگی در بازار‌های آمریکا و به تبع آن تضعیف شاخص دلار، چشم‌انداز رشد قیمت کومودیتی‌ها را روشن‌تر کرده که از این رو، قیمت ورق و شمش فولادی CIS با کمی رشد نسبت به سه ماهه آخر سال جاری در نظر گرفته شده است.

با این حال، زمزمه‌های کاهش نرخ ارز باعث شده تا نرخ‌های فروش برای سال مالی آینده با دلار پایین‌تر تخمین زده شوند. در عین حال این کاهش در نرخ دلار، موجب کاهش نرخ خرید مواد اولیه شرکت نیز خواهد شد. با این تفاسیر تغییرات نرخ خرید مواد مصرفی در ۶ ماهه اول سال جاری نسبت به سال ۹۸ کاملا مشهود است.

بر اساس این گزارش، تحلیلی شرکت ۹‌ماهه ۱۷۷ هزار تومان فروش داشته که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال از ۲۴۴ هزار تومان عبور کند.

در حالی که انتظار می‌رود نرخ‌های جهانی افزایش خوبی را در سال آینده تجربه کنند، اما کاهش نرخ دلار موجب کاهش قیمت فروش محصولات شرکت خواهد شد. بر این اساس پیش‌بینی می‌شود شرکت بتوانند تا پایان سال با ۲۳ و نیم درصد افزایش سود به رقم ۸۱۲ ریال برای سال مالی ۹۹ دست یابد همچنین با همین مفروضات شرکت می‌تواند برای ۱۴۰۰ بیش از هزار ریال سود محقق کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)