90 هزار کیلومتر باند از راه‌های آذربایجان‌شرقی برف‌روبی شد


90 هزار کیلومتر باند از راه‌های آذربایجان‌شرقی برف‌روبی شد

تبریز - ایرنا - معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در پی بارش‌های زمستانی سال جاری و در راستای بازنگه داشتن جاده‌های استان، 90 هزار کیلومتر - باند از راه‌های استان از سوی گروه‌های راهداری برف‌روبی و نمک و شن‌پاشی شد.

غلامرضا رسول زاده روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همچنین در عملیات راهداری زمستانی سال جاری در جاده های استان، بیش از ۱۷ هزار تن مخلوط شن و نمک برای جلوگیری از لغزندگی سطح جاده ها استفاده شده است.

وی اظهار داشت: در این مدت نیروهای راهداری به ۲ هزار و پنج خودرو که به دلایل مختلف در برف و کولاک گرفتار شده بودند، امدادرسانی کردند و پنج هزار و ۶۴۵ مورد راه روستایی برف روبی شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در عملیات راهداری زمستانی گروه های راهداری ۲۷۵ مسافر در راه مانده و گرفتار در برف و کولاک را در راهدارخانه ها اسکان دادند.

رسول زاده با بیان اینکه در عملیات راهداری زمستانی در سطح استان ۳۷۶ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین فعال هستند، ادامه داد: این دستگاه ها شامل بلدوزر، لودر، گریدر، کامیون، برف خور، نمک پاش، تراکتور و سایر دستگاه های سبک و سنگین است که برای طرح راهداری زمستانی تجهیز شده اند.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۱۶۹ نفر از عوامل راهداری زمستانی در قالب ۹۰ گروه در عملیات راهداری در سطح بیش از ۱۴ هزار کیلومتر از راه های استان فعالیت می کنند، یادآوری کرد: این اداره کل در راستای انجام وظایف ذاتی خود با بسیج همه جانبه همکاران، بکارگیری تمامی امکانات و استقرار در مسیرهای حوزه استحفاظی و افزایش گشت های راهداری به ویژه در جاده های پرتردد نسبت به خدمات رسانی به کاربران جاده ای اقدام کرده است.

رسول زاده به مردم و مسافران توصیه کرد قبل از انجام سفر از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که ۲۴ ساعته پاسخگو است، در خصوص وضعیت راه ها و شرایط آب و هوایی اطلاعات کسب کنند.

آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.

این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس