ترمیم شکاف دانشگاه و صنعت با همکاری استاندارد و دانشگاه علمی کاربردی


ترمیم شکاف دانشگاه و صنعت با همکاری استاندارد و دانشگاه علمی کاربردی

مدیر کل استاندارد استان یزد گفت: شکاف موجود بین دانشگاه و صنعت، با همکاری های خوب استاندارد و دانشگاه جامع علمی کاربردی یزد ترمیم می‌شود.

«محمد رضا زارع بنادکوکی» در نشست مشترک با مسئولان دانشگاه جامع علمی کاربردی یزد در محل این اداره کل،‌ضمن تاکید بر مطلب فوق، افزود:خوشبختانه گردانندگان واحدهای تولیدی استان با دانش و فناوری‌های روز دنیا آشنا هستند و با حضور فارغ التحصیلان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان در بنگاه های اقتصادی و مراکز صنعتی، زنجیره تولید و اشتغال به ویژه در حوزه‌های مهارت و نیروی انسانی کامل‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: درصد قابل توجهی از کارشناسان و مدیران کنترل کیفیت واحدهای صنعتی استان فارغ التحصیلان دانشگاه جامع علمی کاربردی یزد هستند و این موضوع نشان‌دهنده اهمیت واحدهای تولیدی به فارغ التحصیلان مهارت محور است.

این مسئول ضمن برشمردن وظایف و اهداف سازمان ملی استاندارد، تاکید کرد: اهداف و وظایف سازمان ملی استاندارد بسیار گسترده و به چهار گروه کلی و زیرگروه‌های بیشتری تقسیم می‌شود و ما همواره به عنوان بازوی بزرگ نظارتی روی کیفیت تولید در صنایع مختلف در کنار سایر دستگاه‌های نظارتی نقش پر رنگی داریم و به عبارتی از بازیگران اصلی در این چرخه مهم هستیم.

مدیر کل استاندارد ادامه داد: این نهاد دولتی دارای جایگاه مهمی در نظام اداری و اجرایی کشور است به گونه‌ایی که کارشناسان استاندارد به عنوان ضابطین قضایی در نظام حقوقی و قضایی کشور مطرح هستند، ضمن این که کارشناسان ما نظارت ویژه‌ای روی کیفیت در خطوط تولید و حتی بازار توزیع و مصرف دارند که این نظارت‌ها، بازرسی‌ها و حتی نمونه برداری‌ها حداقل چهار مرتبه در سال انجام می‌شود.

«عباس علی جعفری» رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی یزد نیز در این نشست گفت: تاکید و رسالت دانشگاه جامع علمی کاربردی بر ارائه آموزش‌های مهارتی و تربیت فارغ‌التحصیلان توانمند و کار آفرین است تا قادر باشند در چرخش چرخ‌های اقتصادی و صنعتی کشور موثر واقع شوند.

وی افزود: جای بسی خرسندی است که درصد قابل توجهی از کارشناسان و مدیران کنترل کیفیت خطوط تولید کارخانجات صنعتی استان از دانش‌آموخته‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی یزد هستند که این ویژگی، نشان از اجرای صحیح و هدفمند سیاست‌های این دانشگاه در سال‌های گذشته دارد و تاکید می‌شود که این مهم همواره جزء راهبردها و مولفه‌های اصلی این دانشگاه بوده و باشد.

جعفری در پایان نیز اعلام کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی دارای شعب و مراکزی در دل صنعت و واحدهای تولیدی استان است که دانشجویان آن مراکز پس از فارغ‌التحصیلی بی‌درنگ جذب بازار کار و مشغول در صنایع می‌شوند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس