550 نفر نیازمند خراسان شمالی در دهه فجر صاحب‌خانه می‌شوند


550 نفر نیازمند خراسان شمالی در دهه فجر صاحب‌خانه می‌شوند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی( ره) خراسان شمالی گفت: همزمان با گرامیداشت دهه فجر 200 واحد مسکونی در استان افتتاح می‌شود که با افتتاح این واحدها 550 نفر نیازمند صاحب‌خانه می‌شوند.

مجید الهی راد روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای ساخت واحدهای یاد شده، ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع مختلف این نهاد، کمک های مردمی و دولتی هزینه شده است.

وی افزود: از ۲۰۰ واحد مسکونی قابل بهره برداری، ۱۵۲ واحد برای خانوارهای نیازمند روستایی و ۴۸ واحد دیگر نیز برای خانوارهای شهری نیازمند استان ساخته شده است.

الهی راد با بیان اینکه بیشترین واحدهای مسکونی در شهرستان شیروان افتتاح می شود، یادآور شد: در این میان ۴۳ واحد مسکونی شهری و روستایی در شهرستان شیروان و لوجلی، ۴۲ واحد مسکونی در بجنورد، ۳۱ واحد مسکونی در شهرستان مرزی رازوجرگلان و بقیه واحدها نیز در شهرستان های فاروج، اسفراین و مانه و سملقان مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی افزود: همچنین در ایام الله دهه فجر، پروژه ساختمان اداری کمیته امداد امام خمینی (ره) اسفراین که ساخت از سال ۹۴ با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال شروع شده بود، مورد بهره برداری قرار می گیرد.

بیش از ۵۹ هزار و ۸۱۰ خانوار با جمعیت ۱۱۱ هزار و ۷۳۵ نفر در استان خراسان شمالی زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

این استان ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

خراسان شمالی از نظر سرانه درآمد خانوار، در ردیف آخرین استانهای کشور قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403