70 هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآن و عترت رقابت می‌کنند 


70 هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآن و عترت رقابت می‌کنند 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در سال تحصیلی جاری 70 هزار دانش‌آموز در مناطق مختلف استان اردبیل در مسابقات قرآن و عترت با هم رقابت می‌کنند.

خلیلی موسوی در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌های دهه فجر در آموزش و پرورش اظهار کرد: در شرایط کرونا مجموعه آموزش و پرورش استان با همکاری اولیای دانش‌آموزان تلاش می‌کند تا در کنار برنامه‌های آموزشی اجرای برنامه‌های پرورشی، فرهنگی و تربیتی را نیز به عنوان یک رویکرد اساسی مورد توجه و اهتمام قرار دهد.
وی تصریح کرد: ما در سال‌های گذشته نیز که مدارس به صورت حضوری دایر بود برنامه‌های تربیتی، پرورشی و فرهنگی را به شکل فوق برنامه و مکمل اجرایی و عملیاتی می‌کردیم که قطعا این برنامه‌ها در قالب فعالیت‌های اردویی، مشاوره‌ای، مسابقات قرآن و عترت با همکاری تشکل‌های دانش‌آموزی همچنان در اولویت اجراست.


معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در مناطق و نواحی آموزش و پرورش با همکاری مربیان و معلمان پرورشی و در بستر فضای مجازی و شبکه شاد این برنامه‌ها در حال برگزاری است به طوریکه خود اولیا نیز از این برنامه‌ها استقبال کرده تا زمینه مناسبی برای رقابت‌ها و فعالیت‌های قرآنی، سرود، نمایش و ارائه مشاوره‌های تربیتی و فرهنگی در شهرهای مختلف فراهم آید.


خلیلی موسوی افزود: همکاران ما تلاش می‌کنند تا در حوزه پرورشی با تولید محتواها و کلیپ‌های جذاب به شکل الکترونیکی در خدمت دانش‌آموزان باشند که از لحاظ ارزیابی فعالیت‌های پرورشی و تربیتی استان اردبیل در شرایط کرونا رتبه اول کشوری را دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در حال حاضر مسابقات قرآن، نماز و عترت در فضای مجازی و با تولید محتواهای متنوع در حال اجراست که این شرایط به هیچ وجه به افت فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی منجر نشده است.


خلیلی موسوی اضافه کرد: در فضای مجازی فعالیت‌های خوبی را با تلاش همکارانمان شاهد هستیم تا در کنار آموزش مستمر فعالیت‌های پرورشی، فرهنگی و مسابقات مختلف در این زمینه برگزار شود.
وی بیان کرد:‌ برای پسران در 14 رشته و برای دختران 12 رشته مسابقات قرآن، عترت و نماز در بخش‌های آوایی و پژوهشی در حال اجراست که انتظار می‌رود خروجی آن به ارتقا وضعیت استان منجر شود.


خلیلی‌ موسوی نمونه این فعالیت‌ها و رقابت‌های فرهنگی و پرورشی را مسابقات متعدد قرآن در پنج، 10، 20 و حفظ کل قرآن، نهج‌البلاغه، احکام، انشاء نماز، صحیفه سجادیه و... اعلام کرد و ادامه‌ داد: این مسابقات در چهار مرحله در استان اردبیل نیز برگزار می‌شود.
وی در ادامه اظهار کرد: 70 هزار دانش‌آموز در مرحله آموزشگاهی این مسابقات حضور پیدا کردند که در مرحله منطقه‌ای 10 هزار نفر و استانی نیز یک‌هزار و 500 نفر منتخب رقابت کرده و نفرات برگزیده راهی مسابقات کشوری خواهند شد.


خلیلی موسوی با گرامیداشت فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر تصریح کرد: امسال با شعار انقلاب اسلامی، استقامت و پیشرفت و بالندگی برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر همچون نهادهای دیگر در آموزش و پرورش نیز برگزار خواهد شد تا 42 سال دستاوردهای انقلاب اسلامی برای نسل نوجوان و جوان تبیین و تشریح شود.
وی گفت: در این مقطع حساس که دنیا با تحولاتی خاص روبه‌روست، قطعا نسل جوان ما به تبیین و تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی نیاز دارند تا با آگاهی و هوشیاری تمام در برابر توطئه‌های دشمنان بایستند.


خلیلی موسوی به برنامه‌های بزرگداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با رویکرد تبیین بنیادین ارزش‌ها حول محور مدرسه اشاره کرد و افزود: با همکاری 10 تشکل دانش‌آموزی اعم از بسیج دانش‌آموزی، انجمن‌های اسلامی، مجلس دانش‌آموزی و... برنامه‌های خوبی در ایام‌الله دهه فجر در سطح استان برگزار خواهد شد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط بومی و سنتی هر منطقه و با هدف نشان دادن وفاق و همدلی ملی، برنامه‌ها به گونه‌ای تدوین شده تا بیشتر با محوریت فضای مجازی برگزار شود.


وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در کنار تبیین شخصیت‌های ارزشمند انقلاب به ویژه امام راحل و مقام معظم رهبری و شهدای گرانقدر، در مکتب حاج قاسم سلیمانی تربیت نسل آینده به ویژه نوجوانان محور و ملاک اصلی خواهد بود.


خلیلی موسوی بیان کرد: آموزش و پرورش در تأمین گوشی و تبلت مورد نیاز دانش‌آموزان در قالب طرح نذر هوشمند اقدام کرده اما با توجه به گستردگی دانش‌آموزان در استان به تعداد 250 هزار نفر، ما سعی می‌کنیم دانش‌آموزان بی‌بضاعت را شناسایی کرده و به همکاری خیرین تبلت و گوشی مورد نیاز آنها را تأمین کنیم.
وی در مورد فعالیت‌های مشاوره‌ای نیز ادامه داد: در حال حاضر 19 هسته و مرکز مشاوره در نواحی و مناطق آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند و در کنار آن مرکز روانشناختی دانش‌آموزان به صورت رایگان در خدمت آنهاست تا مشاوره‌های تربیتی و شخصیتی را ارائه کند.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین دلیل برای بازیگر شدن پردیس پورعابدینی + بیوگرافی فرشته سریال گناه و عکس هایش