انتقال آب کارون، اهواز را نابود می‌کند


انتقال آب کارون، اهواز را نابود می‌کند

عضو شورای شهر اهواز با اشاره به پیش‌بینی اعتبار انتقال آب کارون در بودجه سال 1400، گفت: آباد کردن یک شهر به قیمت خراب شدن یک استان خواهد بود و به هر شکل ممکن بودجه انتقال آب کارون در سال 1400، باید حذف شود.

محمدرضا ایزدی در یکصد و سی و ششمین جلسه شورای شهر اهواز که امروز (۷ بهمن‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: این روزها، روزهای بودجه‌بندی است که افق را ترسیم می‌کند و سرنوشت مردم را رقم می‌زند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: یکی از شاهکارهای بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۰، پیش‌بینی ۳۳۰۰ میلیارد تومان برای انتقال آب رودخانه کارون است این در حالی است که بخش قابل توجهی از مردم اهواز و خوزستان با کمبود آب شرب سالم مواجه هستند.

عضو شورای شهر اهواز گفت: این مساله در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است و باید نمایندگان مردم استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی از این کار جلوگیری کنند.

ایزدی بیان کرد: انتقال آب کارون فرآیندی داشت که در این فرآیند، نامه محرمانه دولتمردان به رئیس جمهور به این مساله دامن زد و پس از آن شاهد برگزاری جلسات محرمانه در یزد و اصفهان برای انتقال آب کارون بودیم؛ این فرآیند به دستور رئیس جمهور آغاز شد و اکنون در بودجه پیشنهادی دولت، ۳۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای انتقال آب کارون پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: در تیرماه سال ۹۷ کمبود آب کارون موجب برگشت آب شور از دریا شد و صدها نخل و احشام مردم خوزستان از بین رفت و مردم در تنگنا قرار گرفتند و شرایط بسیار بدی رقم خورد.

عضو شورای شهر اهواز گفت: با وجود اینکه در دو سال گذشته بارندگی خوبی داشتیم اما در حال حاضر میزان آب پشت سدهای کارون ۳ و ۴ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بسیار کمتر است و این وضعیت نشان می‌دهد که در هشت ماهه اول سال آینده با کمبود آب بسیار بدی مواجه خواهیم شد. روز گذشته نیز آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در خصوص کمبود آب به وزیر نیرو هشدار داد.

وی تصریح کرد: انتقال آب کارون، اهواز و خوزستان را نابود خواهد کرد و منجر به برگشت ریزگردها، وقوع مهاجرت‌ها و عدم اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی خواهد شد.

ایزدی گفت: آباد کردن یک شهر به قیمت خراب شدن یک استان خواهد بود بنابراین باید نمایندگان مردم خوزستان به هر شکل ممکن بودجه انتقال آب کارون در سال ۱۴۰۰ را حذف کنند و از انتقال آب کارون جلوگیری شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی