توضیحی درباره محدودیت تامین برق و احتمال خاموشی در خوزستان


توضیحی درباره محدودیت تامین برق و احتمال خاموشی در خوزستان

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان در خصوص محدودیت در تامین برق و سقف مجاز سهمیه در نظر گرفته شده برای استان خوزستان و احتمال اعمال خاموشی توضیحاتی ارائه کرد.

محمود دشت‌بزرگ در گفت‌وگو با ایسنا، اشاره به احتمال اعمال خاموشی در مناطقی از استان خوزستان اظهار کرد: امسال با توجه به پایین بودن دما در مناطق شمالی کشور، مصرف گاز افزایش چشمگیری داشته به شکلی که در حال حاضر حدود ۸۰ درصد از گاز کشور در حوزه خانگی مصرف می‌شود.

وی افزود: وقتی مصرف گاز در حوزه خانگی افزایش پیدا می‌کند، میزان گازی که به نیروگاه‌ها برای تولید برق داده می‌شود، کاهش می‌یابد و از این رو شاهد کاهش تولید برق در کشور هستیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: اکنون به ناچار و با توجه به شرایط مصرف گاز در کشور برخی نیروگاه‌ها از مدار خارج شده‌اند و امکان تولید انرژی را ندارند و از این رو میزان انرژی برق تولید شده در کشور کاهش یافته است.

دشت‌بزرگ ادامه داد: هرچه از میزان انرژی برق تولیدشده در کشور کم شود، باید توسط مدیریت مصرف جبران شود و از این رو در روزهای اخیر شاهد اعمال خاموشی‌هایی در کشور خواهیم بود.

وی افزود: مردم با مدیریت مصرف می‌توانند کاهش تولید برق را جبران کنند تا به خاموشی برنخورند اما اگر این مدیریت مصرف به شکلی باشد که نتواند آن میزان را جبران کند، شاهد اعمال خاموشی خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان عنوان کرد: در بخش صنعتی صحبت‌های لازم انجام شده و محدودیت‌ها نیز با توجه به سهمیه استان به آن‌ها ابلاغ شده است.

دشت‌بزرگ گفت: شرکت توانیر سهمیه‌هایی برای هر استان در نظر گرفته و با توجه به این مساله مردم باید بر اساس این سهمیه در نظر گرفته شده مصرف خود را مدیریت کنند و در صورت اینکه مصرف بیشتر از این سهمیه شود، قطعا خاموشی خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: اگر مردم در استان خوزستان مدیریت مصرف داشته باشند و سقف مجاز سهمیه‌ای که برای استان در نظر گرفته شده را رعایت کنند در این ایام خاموشی نخواهیم داشت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است