اقتدار نظام اسلامی ایران مرهون بصیرت و ولایت‌پذیری ملت ایران است


اقتدار نظام اسلامی ایران مرهون بصیرت و ولایت‌پذیری ملت ایران است

اردبیل - ایرنا - مشاور فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: 2 عامل و امر مهم ولایت و وجود مردم ولایی و بابصیرت ایران اسلامی موجب ادامه حیات بااقتدار انقلاب اسلامی ایران شده است.

به گزارش ایرنا ، سردار محمد اسماعیل کوثری روز سه‌شنبه در آیین گرامیداشت هفتم بهمن سالروز قیام مردم خلخال علیه رژیم ستمشاهی و سالروز شهادت نخستین شهید انقلاب اسلامی این شهرستان اظهارکرد: همان‌طوری که در ۴۲ سال عمر بابرکت انقلاب و نظام اسلامی با تکیه بر ولایت مشکلات بی‌شمار خود را حل کرده‌ایم، امروز نیز با همت مسئولان و مردم ولایتمدار ایران اسلامی و اجرای طرح اقتصاد مقاومتی قادر به حل مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه هستیم.

او به بیان اهمیت شهادت در پیروزی انقلاب اسلامی و بقای نظام اسلامی ایران پرداخت و گفت: شهادت بزرگترین امتحان برای مردان الهی است و هر انسانی قادر به توفیق در این امتحان نیست.

وی افزود: کلام امام خمینی (ره) کلام قرآن و کلام الهی بود و همین امر نیز عامل پیروزی انقلاب اسلامی در مقابل رژیم ستمشاهی شد.

امام جمعه خلخال هم در این مراسم عزت ، اقتدار و عظمت جامعه را حاصل تلاش و جانفشانی شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دانست و گفت: شهرستان خلخال از گذشته عاری از هرگونه گرایش‌ها و انحرافات جناحی بوده و این به برکت تلاش روحانیت منطقه از جمله هدایت‌های امام جمعه فقید این شهر مرحوم آیت‌الله یکتایی حاصل شد.

حجت‌الاسلام کریم اسدی اظهارکرد: آیت‌الله یکتایی نقش ارزنده‌ای در شکل‌گیری حرکت‌های انقلابی مردم خلخال در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی داشته و از ایشان در سال ۱۳۴۶ در لیست روحانیون مبارز کشور از سوی سازمان ساواک رژیم ستمشاهی نام برده شده است.

وی با بیان اینکه مردم انقلابی خلخال همواره پایبند انقلاب و ارزش‌های والای نظام اسلامی هستند، گفت: حیات نظام اسلامی ایران وابسته به زنده بودن یاد و نام شهدا بوده و تا زمانی که فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه حاکم است آسیبی از سوی دشمنان به این کشور نخواهد رسید.

او شهید مظفر عزیزی را مظهر شجاعت ، ایثار و مردانگی دانست و افزود: مردم خلخال به وجود چنین مردانی افتخار می‌کنند و سالروز قیام مردم خلخال نقطه درخشانی در پرونده انقلابی مردم این دیار است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خلخال همچنین از برگزاری مراسم سالروز قیام مردم خلخال برغم شرایط کرونایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین حضور میهمانان کشوری و استانی در این مراسم تقدیر کرد.

به همین مناسبت گلزار و محل شهادت شهید مظفر عزیزی اولین شهید انقلاب اسلامی خلخال گلباران شد ، مسئولان سپس در منزل این شهید حضور یافته و از همسر و خانواده وی تجلیل کردند.

شهید مظفر عزیزی هفتم بهمن‌ماه سال ۱۳۵۷ در تظاهرات مردم خلخال علیه رژیم پهلوی در حالی که عکس امام خمینی (ره) را در دست داشته و در مقابل تظاهرکنندگان در حال حرکت بود ، به ضرب گلوله ماموران شهربانی وقت شهید شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کی یف طی یک هفته بیش از 3500 سرباز خود را در محور دونتسک از دست داد