کرونا مسافرت با ناوگان اتوبوسی بوشهر را 57درصد کاهش داد


کرونا مسافرت با ناوگان اتوبوسی بوشهر را 57درصد کاهش داد

بوشهر- ایرنا- معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: براساس بررسی‌ها با توجه به شیوع ویروس کرونا، میزان سفر با ناوگان اتوبوسی در این استان نسبت به سال گذشته 57 درصد کاهش نشان می‌دهد.

مهدی شهابی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۹۳ هزار و ۱۸۰ نفر بلیت در استان بوشهر برای مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای به مقصدهای برون استانی صادر شده‌است.

وی اضافه کرد: این میزان فروش بلیت برای سفرهای برون‌ استانی در مقایسه با ۶۸۵ هزار و ۴۲ مسافر جابه جا شده در سال گذشته ۵۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

شهابی اظهار کرد: همچنین تعداد اتوبوس‌های فعال در استان نیز از ۴۷هزار و ۳۰۶ دستگاه با ۳۱ درصد کاهش به ۳۲هزار و ۶۶۵ دستگاه رسیده‌است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: به منظور رعایت فاصله فیزیکی مناسب ناوگان حمل و نقل ملزم هستند تنها برای ۵۰ درصد از ظرفیت خود بلیت فروشی کنند.

شهابی گفت: همچنین در بخش ناوگان مینی بوسی نیز تعداد سرویس‌ها از ۶۳هزار و ۶۸۷ مورد در سال گذشته، به ۳۸هزار و ۹۰۱ سرویس در سال جاری و شمار مسافران جابه جا شده با این نیز از ۴۴۲هزارو ۸۳۶ به ۲۶۹هزار و ۴۲۸ نفر کاهش یافته است.

وی ادامه داد: امروز رکود کار در بخش حمل و نقل مسافر منجر به تعدیل نیروها و کاهش درآمد شرکت‌های مسافری و باعث شده بیشتر افراد نسبت به تغییر شغل اقدام کنند در کنار این مشکلات مالیات، بیمه و کرایه غرفه‌ از جمله مهمترین مشکلات شرکت‌های مسافری در استان بوشهر است.

شهابی یادآور شد: تاکنون یکهزار و ۱۴۷ نفر از فعالان بخش حمل و نقل مسافری در استان بوشهر برای دریافت تسهیلات مربوط به کرونا ثبت نام کرده‌اند که بخشی از آنها موفق به دریافت این تسهیلات شده‌اند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۳۸ شرکت حمل و نقل در استان بوشهر فعالیت دارند و همه آنها با سامانه استعلام از وضعیت سلامت مسافران متصل هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی