تخصیص اعتبارات ملی 18 میلیاردی برای احیای تالاب انزلی


تخصیص اعتبارات ملی 18 میلیاردی برای احیای تالاب انزلی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، با اشاره به اختصاص 18 میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت برای احیای تالاب انزلی، خاطرنشان کرد: از محل اعتبارات ملی، شش میلیارد تومان برای لایروبی تالاب انزلی و 12 میلیارد تومان برای مبارزه با سنبل آبی پیش بینی شده است.

کیوان محمدی در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان صومعه سرا، با اشاره به ظرفیت صومعه سرا به دلیل واقع شدن در جنوب تالاب انزلی، اظهار کرد: در صومعه سرا روستاهای زیادی در اطراف تالاب وجود دارد که هر کدام از آنها می تواند یک پایگاه برای جذب گردشگر باشد.

وی افزود: با توجه به بکر بودن منطقه، اگر یک برنامه ریزی خوب در این زمینه داشته باشیم، می توانیم شاهد شکوفایی اقتصادی خوبی در این منطقه باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با اشاره به اختصاص ۱۸ میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت برای احیای تالاب انزلی، خاطرنشان کرد: از محل اعتبارات ملی، شش میلیارد تومان برای لایروبی تالاب انزلی و ۱۲ میلیارد تومان برای مبارزه با سنبل آبی پیش بینی شده است.

محمدی، با اشاره به توسعه شهرستان صومعه سرا در طول چهار دهه گذشته، تصریح کرد: شرایطی که کشور ما در آن قرار گرفته، در دو قرن اخیر بی سابقه بوده و هرگز به این شکل مورد تخاصم و تهاجم دشمنان قرار نگرفته ایم.

وی با اشاره به اینکه کشورهای خارجی با ادعای حقوق بشر اجازه نمی دهند ایران به راحتی واکسن و یا دارو تهیه کند، گفت: می گویند دارو تحریم نیست، اما سیستم های بانکی را قفل می کنند تا عملا کشور قادر به تهیه دارو برای بیماران نباشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان اضافه کرد: دولت تمام ظرفیت های خود را برای حل مشکلات اقتصادی به ویژه بهره برداری از پروژه های عمرانی به کار گرفته است.

وی با بیان اینکه مدیران در شرایط سخت باید توانایی خود را برای مدیریت نشان دهند، افزود: باید صادقانه برای حل مشکلات مردم قدم برداریم و درب اتاق هایمان برای شنیدن مشکلات و دغدغه های مردم باز باشد.

محمدی، با تاکید بر لزوم ارائه برنامه های پیشنهادی شهرستان برای سال ۱۴۰۰، گفت: برنامه های پیشنهادی باید ادامه برنامه ها و طرح های گذشته بوده و منقطع نباشد.

سیدجلال سیدمحمدی، فرماندار شهرستان صومعه سرا نیز، عنوان کرد: ایجاد راه ارتباطی آبی بین دو شهرستان صومعه سرا و بندرانزلی، ضمن اشتغال جوانان، می تواند معیشت مردم روستاهای سیاه درویشان، صوفیانده، خمسر، نرگستان، نوخاله، هندخاله، چمثقال و باقلاکش را تامین و اقتصاد این مناطق را متحول کند.

وی اضافه کرد: با ایجاد اسکله در حاشیه این روستاها ضمن استفاده مسافران از تالاب به عنوان یک ظرفیت گردشگری، اشتغال زیادی برای جوانان این مناطق نیز فراهم می شود.

فرماندار صومعه سرا خاطرنشان کرد: در این راستا طی یکسال گذشته با توجه ویژه دولت تدبیر و امید و برنامه ریزی ها درخصوص لایروبی رودخانه ها در محدوده این روستاها شرایط مطلوبی جهت اجرای این راه ارتباطی آبی به وجود آمده است.

سیدمحمدی گفت: با اقدامات خوبی که در حوزه لایروبی رودخانه های منتهی به تالاب در طی یک سال گذشته صورت گرفته، تردد قایق ها و برقراری خط ارتباط آبی بین انزلی و روستاهای حاشیه تالاب صومعه سرا را آسان تر کرده است.

وی یادآور شد: این اقدام دولت موجب شده تا علاوه بر فراهم شدن این ظرفیت، ۵۰۰۰ خانوار حاشیه تالاب که طی سالیان متمادی در برابر هرگونه سیلاب آسیب پذیر بودند، اکنون با امنیت و آرامش خاطر به زندگی خود ادامه دهند.

فرماندار صومعه سرا ادامه داد: تلاش می کنیم تالاب و زیبایی های منحصر به فرد آن را از زاویه دید صومعه سرا به گردشگران معرفی و در این راستا با راه اندازی اسکله های مسافری در روستاهای حاشیه تالاب ضمن تقویت و توسعه تالاب گردی و راه آبی ارتباطی بین دوشهرستان اقتصاد روستایی را نیز تقویت کنیم.

وی با اشاره به اینکه تمام تلاشمان این است که براساس برنامه تدوین شده اعتبارات شهرستان توزیع شود، عنوان کرد: توجه و تمرکز اعتباراتی که امسال در بخش های استانی، نفت و گاز و... در کمیته برنامه ریزی تدوین شده، در حوزه کشاورزی و راه روستایی است.

سیدمحمدی با ابراز خرسندی از ارتقای اعتبار شهرستان صومعه سرا به ٣۶ میلیارد تومان، خاطرنشان کرد: هم اکنون چند پروژه بزرگ ملی راهداری در محورهای فومن، صومعه سرا، پونل، ضیابر، پیربازار و طاهرگوراب به ماسال در حال اجرا است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته