ترددهای شبانه در استان همدان به مدت یک هفته بلامانع است


ترددهای شبانه در استان همدان به مدت یک هفته بلامانع است

استاندار همدان با اعلام اینکه ترددهای شبانه در استان همدان از امروز به مدت یک هفته بلامانع است، تصریح کرد: اعلام رنگ آبی چهار شهرستان استان نباید زمینه عادی انگاری شرایط را به وجود آورد.

سیدسعید شاهرخی سه شنبه ۷ بهمن ماه در جلسه فوق‌العاده ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که به‌صورت ویدئوکنفرانس با حضور فرمانداران سراسر استان همدان برگزار شد، مطرح کرد: با تحقیقات میدانی مسئولان، همکاری تیم‌های نظارتی و همچنین برگزاری ۶۰ جلسه ستاد استانی کرونا که به‌صورت هفتگی و فوق‌العاده برگزار شد و همکاری خوب مردم، روند گسترش ویروس تحت کنترل درآمده است.

وی با بیان اینکه عمده مردم پروتکل‌های بهداشتی و مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا را رعایت کردند، افزود: چهار شهرستان استان، همدان، بهار، فامنین و اسدآباد در وضعیت آبی کرونایی و بقیه شهرستان‌ها در وضعیت زرد قرار دارند.

شاهرخی با اشاره به اینکه کلیه فعالیت‌ها در شهرستان‌های با وضعیت آبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بلامانع است اما اعلام رنگ آبی چهار شهرستان استان نباید زمینه عادی انگاری شرایط را به وجود آورد، خاطرنشان کرد: کلیه فعالیت‌ها در شهرستان‌های با وضعیت زرد طبق شرایط ‌و محدودیت هایی که ستاد ملی کرونا اعلام کرده است، انجام می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه در شرایط کنونی ضرورت دارد عموم مردم پروتکل‌ها را رعایت و مصوبات استانی را اجرا کنند، یادآور شد: در صورت افزایش ابتلا به کرونا، کلیه محدودیت‌ها با شدت به حالت اولیه برخواهند گشت‌ بنابراین رعایت فاصله گذاری اجتماعی در همه شرایط شامل آبی، زرد، نارنجی و یا قرمز برای عموم مردم الزامی است.

استاندار همدان با بیان اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب کرده امسال در ۲۲ بهمن هیچ‌گونه مراسم و راهپیمایی انجام نخواهد گرفت بلکه به صورت نمادین و خودرویی برگزار خواهد شد، اظهار کرد: در حالی کرونا در سراسر کشور روند نزولی دارد که کشورهای پیشرفته با چالش‌های زیادی مواجه هستند.

وی با اشاره به اینکه ویروس کرونا همچنان وجود دارد و رعایت پروتکل ها باید تداوم داشته باشد، تصریح کرد: رعایت و نظارت بر انجام پروتکل‌های بهداشتی و اعمال قانون متخلفان باید افزایش پیدا کند تا گسترش ویروس کرونا کنترل شود.

شاهرخی با بیان اینکه با توجه به نقش کمیته اطلاع رسانی در مقابله با کرونا، ضرورت دارد که این کمیته از طریق برنامه‌ها و طرح‌های کارشناسی شده، جلوی عادی‌انگاری را بگیرد، گفت: با توجه به آمار دانشگاه علوم‌پزشکی ابن سینای همدان، ۵۰ درصد از علت ابتلا به کرونا به‌خاطر دورهمی‌هاست بنابرین از مردم تقاضا داریم از تشکیل دورهمی‌ها خودداری کنند.

استاندار همدان با اعلام اینکه ترددهای شبانه در استان همدان از امروز به مدت یک هفته بلامانع است، یادآور شد: از ظرفیت بخشداران و دهیاران استان در راستای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا استفاده شود.

وی در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه مردم قدردان زحمات کادر بهداشت و درمان که نزدیک به یک سال بی‌وقفه، فداکارانه خدمت شایانی در حوزه پیشگیری و درمان در مقابله با ویروس کرونا انجام دادند، هستند، اظهار کرد: از همکاری خوب همه آحاد مردم استان که با درک و فهم ‌والایشان محدودیت‌ها را با صبوری پذیرفته و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند، تشکر و قدردانی می‌کنیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی مقابله با کرونای همدان، شاهرخی با بیان اینکه از همکاری مجموعه سپاه و پذیرش مسئولیت سنگین بازرسی که به‌صورت شبانه‌روزی نیز انجام گرفت، تشکر و قدردانی می‌کنیم، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی هم با فداکاری و ایثار و حضور ارزشمند در اجرای مصوبات ستاد استانی، نقش بسزایی در جهت کنترل گسترش ویروس کرونا ایفا کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله اسرائیل به سوریه و عراق همزمان با صدای انفجار در ایران