حدود 600 اثر به جشنواره استانی حبیب در گیلان ارسال شد


حدود 600 اثر به جشنواره استانی حبیب در گیلان ارسال شد

رشت - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: حدود 600 اثر به نخستین جشنواره استانی حبیب در گیلان ارسال شده است.

حجت الاسلام و المسلمین سعید مهدوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حدود ۱۵۰ مجموعه فرهنگی و تشکل دینی آثار خود را به دبیرخانه نخستین جشنواره استانی "حبیب" استان گیلان ارسال کردند.

وی بیان داشت: این جشنواره با هدف مطرح کردن نام هیات، تشکل ها و نقش کارکردی اجتماعی آنها در جامعه، حفظ ارتباط با هیات ها، شناسایی و تقدیر از تیم رسانه ای آنها، ایجاد فضای مومنانه رسانه ای بین تشکل های مذهبی، تشویق شدن هیات ها برای توجه به شاخص های هیات انقلابی، ترغیب هیات ها به راه اندازی تیم قوی رسانه ای و افزایش کیفیت بازتاب رسانه ای فعالیت هیات های گیلان برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان اظهار داشت: نامگذاری این جشنواره برگرفته از نام حبیب بن مظاهر و روحیه تبلیغ و دعوت این یار اباعبدالله حسین (ع) و با توجه به آیه شریفه ۲۰ سوره یاسین در مورد مومن تمدن خواه حبیب نجار است که با توجه به فعالیت ها و مجاهدت های تبلیغی آن مرد خدا، این جشنواره به نام حبیب نام گرفت.

وی با بیان اینکه جشنواره حبیب در چهار حوزه کرونا، مواسات و همدلی، عید غدیر خم و مراسم محرم و صفر در نظر گرفته شده بود، خاطر نشان کرد: یکی از نتایج مهم این جشنواره آشنایی جامعه با ظرفیت‌ های خوب هیات های مذهبی در زمینه خدمت‌ رسانی به مردم در مواجهه با ویروس کرونا بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به انتخاب ۱۲ اثر از نگاه داوران در چهار حوزه کرونا، مواسات و همدلی، عید غدیر و محرم و صفر اضافه کرد: هفت اثر در بخش جنبی جشنواره انتخاب شد ضمن اینکه یک اثر به عنوان برترین اثر از نگاه مردمی مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

وی بیان داشت: اسامی برگزیدگان در مراسم اختتامیه جشنواره حبیب که پنجشنبه هفته جاری با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در بندرانزلی برگزار خواهد شد، معرفی می شود.

بر اساس آخرین آمار، استان گیلان دارای یک هزار و ۵۰۰ تشکل دینی و هیات های مذهبی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک