ضرورت تبیین و برجسته سازی چهار دهه دستاورد انقلاب اسلامی


ضرورت تبیین و برجسته سازی چهار دهه دستاورد انقلاب اسلامی

مازندران - حجت الاسلام شکریان بر ضرورت تبیین و برجسته سازی صحیح چهار دهه دستاورد انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام ناصرشکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی با اشاره به فرا رسیدن چهل و دومین سالگرد پرشکوه پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: پیشرفت های چشمگیر جمهوری اسلامی در سایه باور به ما می توانیم و اتکاء به توان و ظرفیت داخلی تحقق پیدا کرد.
وی با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم یوم الله دهه فجر و با تاکید بر تبیین دستاوردهای کم نظیر جمهوری اسلامی در این چهار دهه از عمر انقلاب، اظهار داشت: مهم ترین فصل امید آفرینی انقلاب بعد از پیروزی جمهوری اسلامی مسأله پیشرفت، توسعه و عدالت در کشور بود و معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) با توجه به این مسائل برای کشور برنامه ریزی داشت و امروز هم خلف صالح ایشان رهبری معظم انقلاب با همان گفتمان سکان دار کشتی انقلاب اسلامی است.
حجت الاسلام شکریان در ادامه با اشاره به جهت گیری های جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی و بین المللی در بیش از چهل سال از عمر انقلاب، افزود: پیشرفت و توسعه کشور در این سال های بعد از انقلاب اسلامی در سایه شعار باور به ما می توانیم و اتکاء به توان داخلی و اعتماد به نخبگان، دانشمندان و جوانان ایران اسلامی شکل گرفت و عبور از مشکلات کشور هم با همین ظرفیت ها به طور قطع نتیجه خواهد داد.
عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیروزی ملت بصیر و قهرمان ایران اسلامی در بهمن ماه سال 1357 بر نظام دست نشانده پهلوی و سرنگونی نظام دیکتاتوری، تصریح کرد: یکی دیگر از برکات جمهوری اسلامی جایگزین کردن یک نظام دست نشانده و دیکتاتوری به نظام مردم سالاری دینی و قدرت تصمیم گیری و تصمیم سازی ملت بزرگ ایران بر تمامی ابعاد مختلف یک حکومت است.
حجت الاسلام شکریان در ادامه سخنان خود با اشاره به آزادی و مشارکت سیاسی مردم و دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی در عرصه های بین المللی در این چهار دهه از عمر انقلاب، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی در این چهل و دو سال از عمر با برکت خود ضمن رهایی از نفوذ کشورهای استعماری و استکباری، دارای استقلال سیاسی و حتی نفوذ منطقه ای و بین المللی شد و جزء کشورهای محبوب و اثرگذار در منطقه و حتی معادلات جهانی است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط بسیار ویژه و ممتاز جمهوری اسلامی در بین ملت های مسلمان منطقه و حتی جهان، تاکید کرد: شگل گیری جریان های اسلامی و گروه های مقاومت در برخی کشورهای اسلامی منطقه یکی دیگر از برنامه ریزی های نظام مقدس جمهوری اسلامی در این سال های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است که بزرگترین چالش و معضل امروز کشورهای استکباری همین گروه های و جریان های مقاومت اسلامی در لبنان، فلسطین، عراق، سوریه، یمن، افغانستان و پاکستان است.
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به هجمه ها و دشمنی های نظام های استکباری و غربی به وِیژه دولت تروریستی ایالا متحده آمریکا در قبال نظام مقدس جمهوری اسلامی، بیان داشت: با وجود کارشکنی ها، تحریم های ظالمانه و به تعبیر خود غربی ها فلج کننده، جمهوری اسلامی در سال های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در بخش های مختلف در رتبه های ممتاز جهانی و منطقه ای قرار دارد که با همه این مشکلات و تحریم ها دست یابی به این دستاوردها چشم جهانیان را به خود خیره کرده است.
حجت الاسلام شکریان، رمز پیروزی ملت ایران در چهار دهه اخیر را ایستادگی و مقاومت در برابر زیاده های خواهی دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: امروز نیز مسیر پیشرفت و عبور از مشکلات در حوزه اقتصادی تنها با تکیه بر توان و ظرفیت داخلی است.
وی با بیان این که متأسفانه برخی ها در داخل کشور همچنان به غرب دل بسته اند، تصریح کرد: امیدوار بودن به بیرون و تلاش برای مذاکره راه عبور از مشکلات نیست.
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تجربه نشان داده غربی ها تنها به دنبال منافع نامشروع خود در برابر ملت ایران هستند، افزود: برجام که متأسفانه سال ها بررای آن وقت صرف شد نه تنها گره ای از مشکلات کشور باز کرد بلکه بر مشکلات مردم نیز افزود./950/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان