به دلیل تذکر به شهردار اهواز، از دیشب تهدید شده‌ام


به دلیل تذکر به شهردار اهواز، از دیشب تهدید شده‌ام

عضو شورای شهر اهواز با اشاره به تذکر به شهردار در خصوص انجام کارهای روتین شهرداری، گفت: از شب گذشته من و بستگانم مورد تهدید قرار گرفته‌ایم اما هراسی ندارم و از وظایف قانونی خود کوتاه نمی‌آیم؛ اگر طبق مهلت داده‌شده، به این تذکرات عمل نشود، حتی اگر تنها بمانم، مراحل بعدی را انجام خواهم داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین جاسم موسی‌پور در یکصد و سی و ششمین جلسه شورای شهر اهواز که امروز (۷ بهمن‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: روز گذشته مطالبی در قالب تذکر به شهردار اهواز، به رئیس شورای شهر اهواز ارائه کردم. البته این اولین تذکر من نبود و چهارمین تذکر من در سال ۹۹ بوده است. پیش از این نیز تذکراتی در خصوص آتش‌سوزی صفیره، وضعیت چاله‌های شهر و پارک‌های اهواز از سوی من داده شده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: تذکر و طرح سوال حق قانونی اعضای شورا است و در دوره قبل نیز، برخی تذکر یا طرح سوال داشتند. تاکید کردم که باید حرمت اعضای شورا حفظ شود و فضاسازی رسانه‌ای علیه اعضای شورا انجام نشود.

عضو شورای شهر اهواز گفت: انتظار می‌رود طبق قانون تذکرات بدون پاسخ عملی نمانند. این تذکرات روال معمولی کار شهرداری و شورا هستند که امیدوارم به این موارد جامه عمل پوشانده شود.

موسی‌پور با اشاره به برخی موارد تذکر به شهردار اهواز بیان کرد: یکی از تذکرات در خصوص عدم حضور معاون شهردار در کمیته دفع آب‌های سطحی است. حدود دو سه ماه است که معاونین شهردار، جلسات کمیسیون عمران را تحریم کرده‌اند و در این جلسات حضور پیدا نمی‌کنند.

وی افزود: با وجود تذکر رئیس سازمان بازرسی قوه قضاییه در خصوص معرفی مشاور طرح جامع آب‌های سطحی تا ۲۰ دی‌ماه نیز، تاکنون این کار انجام نشده است.

عضو شورای شهر اهواز بیان کرد: یکی دیگر از موضوعات تذکر به شهردار، در خصوص گله نماینده ولی فقیه در خوزستان در زمینه عدم حضور شهردار در میز خدمت و همچنین حذف ارتباط چهره به چهره با شهروندان است؛ در حالی که رئیس کل دادگستری و دیگر مسئولان در این میز خدمت حضور پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: آیا فردی وجود دارد که از وضعیت رفت و روب شهر اهواز گلایه نکند؟ تعهدات پیمانکار در خصوص رفت و روب شهر با آنچه در میدان می‌بینیم، متفاوت است.

موسی‌پور افزود: عدم تامل منصفانه با رسانه‌ها و اعضای شورای شهر از دیگر موارد تذکر من است. برخورد نسنجیده با خبرنگاران درست نیست. در این شرایط، آقای قنوات عضو شورای شهر نیز مورد تهدید و فشار رسانه‌ای قرار گرفته بود و حتی عنوان شده بود که علیه دکتر ابول‌نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز مطالبی منتشر شود.

عضو شورای شهر اهواز با اشاره به انتقاد یکی از کارشناسان شهرداری اهواز به عملکرد مدیریت شهری و واکنش شهردار نسبت به وی، بیان کرد: در حال حاضر این کارشناس شهرداری که به عملکرد مدیریت شهری انتقادی کرده بود را از سمت خود جابه‌جا کرده‌اند و معلق گذاشته‌اند؛ چرا با آبروی وی بازی می‌کنند؟

وی گفت: یکی دیگر از موارد تذکر، در خصوص تلاش بیشتر برای احداث سلول‌های سایت صفیره است زیرا همچنان قسمت عمده‌ای از شرق اهواز شاهد آتش‌سوزی و بوی زباله سایت صفیره هستند. نباید در مورد سلامت مردم تعارف داشته باشیم.

موسی‌پور ادامه داد: برخی از فرهنگسراها نیز که از دوره قبل حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند، هنوز افتتاح نشده‌اند. مسیر علی‌آباد کشته و مجروح زیادی بر جا گذشته است که اصلاح این مسیر، یکی از موضوعات تذکرات است. وضعیت مسیر بهارستان یا برخی مسیرهای دیگر که پیچ‌های خطرناک دارند، نیز از موارد تذکر من بوده است.

عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: کجای این تذکرات غیرعادی یا غیرقانونی است که باید با هجمه رسانه‌ای و تهدیدات مواجه شویم؟ برخی از این موارد، ریشه در برخی همکاران ما دارند و از جای دیگر و از سوی شهرداری خط‌دهی و جهت‌دهی می‌شوند.

وی بیان کرد: اگر تذکرات داده‌شده عملی شوند، اصرار بیخودی به ادامه کار ندارم اما از این مساله نیز کوتاه نمی‌آیم و هراسی ندارم.

موسی‌پور گفت: از شب گذشته من و بستگانم مورد تهدید قرار گرفته‌ایم اما هراسی ندارم و از وظایف قانونی خود کوتاه نمی‌آیم؛ اگر طبق مهلت داده‌شده، به این تذکرات عمل نشود، حتی اگر تنها بمانم، مراحل بعدی را انجام خواهم داد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا