پشت اشتباهات داوری فوتبال، هیچ ماجرای عجیبی نیست


پشت اشتباهات داوری فوتبال، هیچ ماجرای عجیبی نیست

یکی از داوران قدیمی فوتبال خوزستان می‌گوید برخلاف این تصور که اشتباهات داوری پشت‌پرده‌ای دارد، پشت این اشتباهات هیچ ماجرای عجیبی وجود ندارد.

گودرز مولایی در مورد اشتباهات از سوی برخی داوران در لیگ برتر و لیگ یک فوتبال و گله‌مندی تیم‌ها از داوران، اظهارکرد: اول سوال این است که شاهد اشتباهات آسان و حیرت‌انگیزی از سوی داوران هستیم که دیدن آن‌ها باعث تعجب همگان می‌شود یا خیر؟ به هر حال طبیعی است که بروز یکسری اتفاقات و اشتباهات خیلی ساده روی دیدگاه مربیان و فوتبالیست‌ها تاثیر منفی بگذارد و همه تصور کنند این اشتباهات پشت‌پرده‌ای دارد، در حالی‌که به عقیده من پشت این اشتباهات داوری هیچ ماجرای عجیبی وجود ندارد.

رییس سابق کمیته داوران هیات فوتبال خوزستان تاکید کرد: برخی دیگر که این ماجرا را مثبت می‌بینند، می‌گویند در داوری جوانگرایی شده است و آن را به این مقوله ربط می‌دهند که البته من نمی‌توانم این مساله را قبول کنم زیرا رئیسی که شش هفت سال است مدیریت داوری فوتبال را برعهده داشته، چطور یک‌باره به فکر جوان‌گرایی افتاده است که به عقیده من این مساله بیشتر تاکتیک رفتاری است. از سویی دیگر شاهدیم برخی از داوران با تجربه‌تر در لیگ برتر چند هفته است که خانه‌نشین شده‌اند و این مساله نیز برای آن‌ها علامت سوال به وجود آورده است.

وی با انتقاد از بازگشت داوران پشت دروازه، گفت: واقعا چه اتفاقی رخ داده است که دوباره داوران پشت دروازه را برگردانده‌اند؟ این سومین بار است که این داوران پس از حذف به لیگ برتر برگشته‌اند. کجای دنیا چنین تصمیماتی گرفته می‌شود؟ اگر کارایی این داوران پشت‌ دروازه خوب بوده چرا آن‌ها را حذف کرده‌اند و اگر عملکردشان خوب نبود، چرا آن‌ها را دوباره در این شرایط کرونایی برگردانده‌اند و به هر تیم داوری، ۲ داور اضافه شده است؟ مگر کرونا نیست؟

مولایی در پاسخ به این سوال که چه راهکاری برای بهتر شدن شرایط داوری دارید؟ عنوان کرد: امیدوارم انتخابات فدراسیون فوتبال هرچه زودتر برگزار شود و امیدوارم یک رئیس کمیته داوران لایق و پرقدرت سر کار بیاید تا هر کسی که حرفی برای گفتن در داوری دارد از او استفاده شود و دیگر شاهد این بی‌برنامه‌گی در داوری نباشیم.

این پیشکسوت داوری فوتبال در پایان نیز بیان کرد: نمی‌خواهم نوع اعتراض برخی مربیان را تایید کنم اما نمی‌توان گفت که عملکرد داوران ما بسیار عالی است، حتی اگر برخی از داوران ما خودشان سرمربی بودند، قطعاً اعتراض‌های بیشتری به داوری انجام می‌دادند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»