تدارک دو هزار برنامه توسط کمیته مساجد دهه فجر انقلاب/ برپایی جشن پیروزی در 530 مسجد معین در تهران


تدارک دو هزار برنامه توسط کمیته مساجد دهه فجر انقلاب/ برپایی جشن پیروزی در 530 مسجد معین در تهران

گرامیداشت امام خمینی(ره) در 100 کشور،تقدیر از خانواده شهدای اهل سنت،تبیین شخصیت شهید سردارسلیمانی،برگزاری جشن های دهه فجر در 530 مسجد معین تهران از جمله برنامه های تدارک دیده شده از سوی دستگاههای عضو کمیته مساجد دهه فجر در سالگرد پیروزی انقلاب است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، مساجد، مهمترین بنیان و نهاد در مدیریت فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، معنوی و اخلاقی جامعه است که از همین رو در شکل گیری و استقرار انقلاب اسلامی نیز نقش مهمی داشته است.

بنا بر این گزارش، کارگروه مساجد ستاد بزرگداشت انقلاب اسلامی که در سال گذشته نیز از عملکرد آن تقدیر به عمل آمد، امسال نیز برنامه های مفصلی در بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی دارد که در همین راستا امروز(۷ بهمن ماه) نشست این کارگروه در محل ستاد هماهنگی کانون های مساجد برگزار شد.

بنا بر این گزارش،«حسین علی جعفری» در این نشست با بیان اینکه کار خوب دستگاه های مختلف کارگروه مساجد در بزرگداشت انقلاب اسلامی امسال نیز با همان ماهیت و رویکرد خودجوش مردمی تداوم می یابد، گفت: امسال نیز یاد سردار شهید سلیمانی فرمانده با افتخار جریان مقاومت را در برنامه های مختلف گرامی می داریم.

تدارک ۲ هزار برنامه در ایام الله دهه فجر انقلاب

دبیر کارگروه مساجد ستاد دهه فجر افزود: این کارگروه با 14 دستگاه عضو امسال بیش از دو هزار برنامه در دهه فجر برگزار می کند که 90 درصد آنها در فضای مجازی است و 10 درصد بقیه نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی در فضای مساجد و محیط پیرامون آن برگزار می شود.

وی ادامه داد: کارگروه مساجد بزرگداشت انقلاب اسلامی جزو کارگروه های برتر در بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در سال 98 بود که امسال نیز انشاءالله با همت دستگاه های مختلف دوباره شاهد این موفقیت خواهیم بود.

«میرمحمدیان» در ادامه این نشست با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی طی دو سه سال اخیر جریانی را در دهه فجر دنبال می کند، افزود: حرکتی که انقلاب اسلامی در مسیر تاریخ ایجاد کرد، تبلور خود را در دهه فجر نشان می دهد و انشاءالله این قیام آخرین قیام قبل از ظهور خواهد بود.

نماینده سازمان تبلیغات اسلامی در کارگروه مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی اضافه کرد: مساجد در دو سه سال اخیر از اهمیت بسیار ویژه ای در سازمان تبلیغات اسلامی برخوردار شدند زیرا هسته های مقاوم هستند و قرار است این هسته ها مردم را با حاکمیت پیوند بدهند.

وی گفت: غیر از برنامه های عمومی که در مساجد برگزار می شود، سازمان تبلیغات اسلامی تمرکز خود را روی ارتقای امام جماعت قرار داده است.

میرمحمدیان یادآور شد: ما یک سری از ایده ها را مطرح کرده ایم که از جمله آنها برپایی راهپیمایی کوچک محلی است که هم با پروتکل های بهداشتی سازگاری دارند و هم حضور مردم در بزرگداشت انقلاب اسلامی را تداوم می بخشند.

وی ادامه داد: آذین بندی ها را نیز با محوریت مساجد در سطح محلات برنامه ریزی کرده ایم. ما عملیاتی را از 13 آبان شروع کرده ایم که قرار بود تا 13 دی ماه سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی ادامه یابد اما به دلیل ایام فاطمیه و دهه فجر انقلاب اسلامی تا 22 بهمن ادامه می یابد. این عملیات شامل مواسات و تکریم مدافعان سلامت، تاکید بر دعا و توبه و گسترش کمک مومنانه است.

قرائت دعای توسل در شب ولادت حضرت زهرا(س)

نماینده سازمان تبلیغات اسلامی در کارگروه مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: در شب میلاد حضرت زهرا (س) توجه ویژه ای به موضوع توسل دعا خواهیم داشت که مساجد در این زمینه پای کار خواهند آمد.

وی افزود: تیم هایی از طلبه ها البته با توجه به شرایط خاص دوره کرونا به مساجد اعزام می شوند تا گفتمان های ذیل گام دوم انقلاب اسلامی را برای مردم تبیین کنند تا به این صورت بتوانیم جوشش انقلاب در بستر مساجد را همچنان گرم نگه داریم.

به گزارش شبستان، حجت الاسلام «بهزاد مقیسه» در ادامه این نشست با بیان اینکه فضاسازی محیطی هم فضای داخلی و هم فضای بیرونی مسجد از برنامه های مهم مرکز رسیدگی به امور مساجد در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی است، گفت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا موضوع فضاسازی محیطی از سوی مرکز رسیدگی به امور مساجد جدی تر گرفته شده است.

جشن ۲۲ بهمن در ۵۳۰ مسجد پایتخت

وی ادامه داد: جشن های انقلاب اسلامی نیز با رعایت مسایل بهداشتی البته در هر مسجدی که ممکن باشد، برگزار می شود. پخش سرود در روز 22 بهمن و ساعت ورود امام خمینی (ره) به ایران در سال 57، جشن های کوچک، کاروان انقلاب و اجرای سرود در محلات از کارهای دیگر مساجد در سطح استان تهران است.

مقیسه ادامه داد: جشن های مختلف در شب 22 بهمن صورت می گیرد و راهپیمایی های کوچکی در 530 مسجد معین در روز 22 بهمن سراسر مساجد صورت می گیرد. تقدیر از مساجد فعال در مقابله با کرونا و توزیع بسته های ارزاق و کمک مومنانه از برنامه های دیگر در دهه فجر انقلاب اسلامی است.

برپایی نمایشگاه ایران قوی

نماینده مرکز رسیدگی به امور مساجد در ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی ادامه داد: برپایی نمایشگاه های مرتبط با ایران قوی، عطرافشانی قبور شهدا، افزایش خدمت اجتماعی مساجد همچون صندوق های قرض الحسنه و درمانگاه ها و افزایش رزمایش مواسات و همدلی و کمک مومنانه از برنامه های دیگر مساجد در ایام الله دهه فجر است.

اجرای ۱۷۰ برنامه از سوی ستاد اقامه نماز

«صالحی» با بیان اینکه ستاد اقامه نماز 170 برنامه مصوب در دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار می کند که در اجرای آنها سعی دارد از ظرفیت مساجد نیز استفاده کند، گفت: اکران مستند ماه که مربوط به مسجد تراز انقلاب اسلامی است البته با همکاری جشنواره عمار از برنامه های ستاد اقامه نماز در دهه فجر امسال است.

نماینده ستاد اقامه نماز در کارگروه مساجد ستاد بزرگداشت انقلاب اسلامی اظهار داشت: مسابقه پیامکی، نقاشی، شعر و سرود از برنامه های دیگر ستاد اقامه نماز در دهه فجر امسال است. همچنین پیام حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز منتشر می شود و موشن گرافی نیز توسط این ستاد با موضوع دهه فجر صورت خواهد گرفت.

«خالصی» نیز در این نشست با اشاره به تدارک گسترده و ویژه شبکه قرآن و معارف سیما برای بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی بر ضرورت استفاده از ظرفیت مساجد و کاون های فرهنگی هنری در این زمینه تاکید کرد و گفت: مستند انقلاب و برنامه آیه های انقلاب در این شبکه پخش می شود.

نماینده شبکه قرآن و معارف سیما در کارگروه ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: نشست های مختلف با موضوع انقلاب در بیان دستاوردها و پیام انقلاب اسلامی در سه نوبت پخش می شود که آخرین نوبت آن از ناو جمهوری اسلامی در مکران پخش می شود.

وی ادامه داد: شبکه قرآن و معارف سیما از صبح روز 22 بهمن ویژه برنامه هایی در بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی خواهد داشت.

خالصی در ادامه با بیان اینکه شبکه قرآن و معارف سیما آماده پخش محافل قرآنی از مساجد با تلاش کانون های فرهنگی هنری مساجد است، گفت: ویژه برنامه هایی در شب، شام و میلاد حضرت زهرا (س) خواهیم داشت. همچنین کلیپ ها و تواشیح های مختلف به زبان های فارسی و عربی در دهه فجر انقلاب اسلامی پخش می شود.

«محمد مهدی تسخیری» در این نشست با بیان اینکه همان طور که مستحضرید بیشتر کارهای سازمان تبلیغات اسلامی با خارج از کشور در ارتباط است، گفت: کارهای این سازمان در چهار محور انجام می شود؛ اهل بیتی، تقریبی، ادیان و فرهنگ عامه.

تدارک ۸۰۰ برنامه از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات

نماینده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در کارگروه ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: اعزام گروه های قرآنی، موسیقی، فیلم و کتاب از کارهایی این سازمان است که در دهه فجر انقلاب اسلامی نیز صورت می گیرد و سعی داریم هم مساجد را محور برنامه های خود قرار دهیم و هم از شخصیت های برجسته مسجدی در سایر کشورها در اجرای برنامه های آن استفاده کنیم.

وی افزود: بزرگداشت، تبیین و معرفی شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی از برنامه های ما در دهه فجر انقلاب است که در مجموع بیش از 800 برنامه در دهه فجر برگزار می کنیم.

«جلالی» با اشاره به برنامه های سازمان بسیج در دهه فجر انقلاب اسلامی در حوزه های فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی تاکید کرد: همه پایگاه های مقاومت بسیج در سراسر کشور برنامه خواهند داشت که رژه های خوردویی و موتوری از جمله آنهاست.


نماینده سازمان بسیج محلات در کارگروه مساجد دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: اکثر برنامه ها قرار است در فضای مجازی برگزار شوند و هر جا که برنامه ها به صورت حضوری است حتما پروتکل های بهداشتی رعایت می شود.

وی ادامه داد: فضاسازی محیطی را بسیار جدی گرفته ایم و تداوم و توسعه خدمت خالصانه و مومنانه در قالب طرح شهید سلیمانی را بسیجیان در سراسر کشور با جدیت دنبال می کنند.

«مهدوی منش» در ادامه این نشست با بیان اینکه مجمع جهان اهلی بیت در بیش از 100 کشور دنیا مرکز دارد، گفت: شخصیت های فاخر و مبلغان برجسته ای در این کشورها با مراکز مجمع جهانی اهل بیت (ع) در ارتباط هستند.

وی افزود: سعی داریم جریان انقلاب اسلامی با برگزاری برنامه های مختلف در کشورهای دنیا زنده نگه داریم. ما باید در گام دوم پیام های انقلاب اسلامی را به عرصه های بین الملل منتشر و از نظر علمی بررسی کنیم.

مهدوی منش اظهار داشت: گرامیداشت امام خمینی (ره) در مراکز مرتبط با مجمع جهانی اهل بیت در بیش از 100 کشور دنیا همواره با استقبال خوب فرهیختگان و عموم مردم همراه می شود.

وی گفت: تولید محتوا باید به صورت جدید مد نظر قرار گیرد و ما می توانیم آثار سایر دستگاه ها را به زبان های مختلف ترجمه و در سایر کشورها منتشر کنیم.

تقدیر از خانواده های شهدای اهل سنت

«ملکی» با بیان اینکه بحث تقریب و وحدت در مناطق مختلف کشور به ویژه اهل سنت از اولویت های مجمع تقریب مذاهب اسلامی است، گفت: بسیاری از شخصیت های این عرصه در دوره شیوع ویروس کرونا جان باختند که مراسم تشییع از آنها و همچنین برگزاری وبینار تکریم علما و ائمه جماعات مساجد در مناطق اهل سنت از جمله در چهار منطقه کردستان، خوزستان، سیستان و بلوچستان و کرمانشاه از برنامه های مجمع تقریب اسلامی در کارگروه ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی است.

نماینده مجمع تقریب مذاهب اسلامی در کارگروه ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: تقدیر از خانواده شهدای اهل سنت کار دیگر این مجمع و مراکز استانی آن در دهه فجر امسال است.

وی با بیان اینکه کارگروهی مشترک برای تربیت سفیران تقریب با حضور علمای برجسته اهل سنت و شیعه تشکیل دادیم که خروجی آن در دهه فجر رسانه ای و اعلام می شود، گفت: راه اندازی کمپین با مشارکت علمای اهل سنت در محکومیت ترور ناجوانمردانه و نابخردانه دانشمندان هسته ای کشورمان برنامه دیگر مجمع تقریب مذهب اسلامی است.

یادآور می شود، کارگروه ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که اکنون 14 عضو دارد، فعالیت خود را با مدیریت ستاد هماهنگی کانون های مساجد انجام می دهد و در سال 1398 از عملکرد خوب و شایسته آن از سوی ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی تقدیر به عمل آمد.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس